2011. április 16., szombat

Nem én mondtam, én csak hozzászóltam...





Mint a mese hajdanában szájról-szájra terjedt, úgy kaphatjuk meg napjainkban blogbejegyzések, portálok által a jobbnál-jobb tudósításokat, híreket. Saját mondataim helyett így adom most közre Szederné Tóth Zsuzsa tanárnő blogbejegyzését, aki szinte ugyanazt az utat járta be a virtuális világban, mint én, míg el nem jutott a SULIVILÁG kapujába, s regisztrációja után a sátoraljaújhelyi  Trefort Ágoston Szakképző Iskola közösséggazdájaként szíves unszolásával maga mellett  immár 82 tagot számlálhat. 
Következzenek tehát Zsuzsi szavai: 

"Trefortosok a Sulivilágban
Korábban írtam arról, hogy az ének- zene tanításának zökkenőmentessége miatt elég nagy dilemmában voltam. Ekkortájt lett a ning is fizetős, ahol volt egy kedvenc interaktív táblás portál, amit gyakran látogattam és ez az oldal is a grou.ps-ra vándorolt, majd itt sem lehetett a tartalomhoz férni a szolgáltató miatt. Azóta mi már ismét új helyen vagyunk. Tehát már átéltam az internetes költözködés kellemetlenségeit. Talán ezért is akadt meg a szemem egy cikken, a http://tanarblog.hu oldalon. Idézek: “Úgy látszik, hogy most megvan már a megoldás, ráadásul hazai. Az oldal neve Sulivilág, és most lett hivatalosan is készen.” Természetesen az elérhetőségre kattintottam, és innen tovább egyenes volt az út! Regisztráltam (ez március 12-én volt), körülnéztem, tetszett… ott maradtam, és most építem ezt a közösséget is és nem egyedül! Az ország több iskolája is itt van már, és természetesen a Trefortosok is! Mert “A tudás összeköt!” Ebben a pillanatban 82 fő a tagságunk.


Óriási lelkesedéssel fedeztem fel a lehetőségeket, tartottam a kapcsolatot Szamosvölgyi Mihállyal, akitől sok jó ötletet is kaptam. Sőt, eljött az iskolánkba, ahol egy nagyon jó előadáson vettünk részt. A kollégáim mellett néhány diák képviselte az osztályokat. Ők már akkor lelkes Sulivilágosok voltak.
Elmondom mindazt, ami ezen az oktatási és közösségépítő portálon megtetszett. Ha aktív vagyok, kapok a tudás almájából. Értékelnek! Ez további lelkesítést eredményez. Minden tag kap egy saját oldalt, választhat a meglévő hátterekből, vagy alakíthatja egyénivé. Itt blogolhat, kedvenc videóit, fotóit feltöltheti. Profiljában nagyon sokoldalúan bemutatkozhat. Ugyanakkor tartozik az iskolához, az itt elindult csoportokba is bent lehet: osztályok, szakmák, könyvtár, stb. Természetesen meglátogathatja a fent lévő iskolák tevékenységét is. Mindezt ingyen! Ez az érem egyik oldala.
Vajon miért írom mindezt egy ének- zene órás blogba? Mivel tanárként is óriási lehetőségeket rejt a Sulivilág! Minden tantárgyamból hasonló módon járok el, és sikere van a diákok közt! Mi az, ami aktivizálja a diákjaimat? Az interaktív tábla mellett egy olyan újabb dolog, ahol a XXI. századi tanulást lehet előtérbe helyezni. És ez az érem másik oldala.
Szorgalmi feladatokat lehet adni egy leckefüzetbe. Itt van mindig egy beadási határidő. Természetesen, akik már bent vannak az osztályukban, azok a diákok erről értesítést kapnak, a megoldásokat visszaküldhetik, és a tanár értesíti őket az elért eredményről. Mivel Liszt év van, így minden osztálynak lehetősége van ezzel kapcsolatosan több témakörben szorgalmi feladatot beadni. A legjobbakat meg lehet majd tekinteni, De adtam már házi feladatot is, megadott feltételek mellett kellett videót beilleszteni. Volt már vízzel kapcsolatos népdal, de a táncnóták tanulásakor néptáncos videót kértem. Az impresszionista zeneszerzőkhöz érve pedig olyan feladatokat kaptak, hogy a videó látványában is fejezze ki a zene tartalmát. Ugyanakkor papír alapú feladatot is kapnak azok, akik nem tudnak ezen a webes felületen dolgozni valamilyen oknál fogva.

Milyenek a tapasztalatok? Nagyon pozitívak. A diákok nem csak a facebook oldalon töltik napjaikat. Jönnek, szépítik az oldalukat, gyűjtik az almákat, kérdeznek. Készítik a házit és a szorgalmikat. És kérik, hogy legyen még Ma (pénteken) kérdezték, hogy mikor teszek fel új feladatokat. Megnyugtattam őket: hétvégén!

Tehát, amelyik iskola még nem tagja a Sulivilágnak, jöjjön, fedezze fel a lehetőségeket!"

April 15th, 2011 in Egyéb, Tanórán, Tapasztalatok, ötletek
Comments (0)

szevirma  April 16th, 2011 at 15:07

Köszönöm a tudósítást Zsuzsi! Szinte helyettem mondtad el mindezt! Én is ilyen úton-módon leltem rá a SULIVILÁGRA. És bár a gyermekek nálunk más fejődési menetűek, mint Nálatok, de az új iránt ugyanolyan lelkesek és befogadók. Remélem, a TUDÁS valóban össze fog kötni bennünket, és a kis közösségek egyszer csak egy nagy-nagy tudásmegosztó egésszé bővülhetnek. Abban a reményben vagyok, hogy minden egyes résztvevő itt boldog örömmel lesz együtt,-legyen az akár vendég, akár résztvevő, akár diák vagy öregdiák, akár szülő, akár tanár…
Ujhelyiné, Szeverényi Irma a pécsi Kerek Világ Általános Iskolából

Forrás: http://blog.sulinet.hu/szetozsu/2011/04/15/trefortosok-a-sulivilagban/comment-page-1/#comment-450

1 megjegyzés:

  1. De jó, hogy én meg Általad ismerkedtem meg ezzel a közösségi oldallal. Köszi:)

    VálaszTörlés