2011. május 18., szerda

E-learning áttekintés-kurzusgyakorlatok III.

 gy2_6. Az angol gyerekeknek készült az online multimédiás megoldás, "mesélő" http://www.mrsp.com portál. A könyvespolcról kiválasztott könyvet egy híres angol színésznő olvassa fel. Nem igazán "multi" média, hiszen a gyerekek leginkább a hangra figyelhetnek, a hosszú felolvasást mindössze néhány kép bevillanása töri meg. A mesehallgatáson kívül a gyerekek találnak a portálon néhány aranyos kis játékot is. (Kíváncsi lennék arra, hogy az angol gyerekek mennyire kedvelik, mennyire látogatják?). Mit gondolsz, mi tudnánk az angol nyelvoktatásban használni? Látogasd meg az oldalt, és írj erről néhány sort a tanulási naplódban!

Mivel angol nyelvet nem tanítok, így véleményt sem alkothatok a program ilyen jellegű használhatóságáról. Arról sem tudnék biztosat állítani, hogy az angol gyermekek mennyire kedvelhetik a programot, mivel nem ismerem szokásaikat, értékrendjüket. Csupán a magam gyakorlatából kiindulva tudom leírni azt, hogy nagyon kritikus kis csapattal állunk szemben, amikor gyermekek számára készítünk valamilyen játékos, ám oktató jellegű programot. S mint gyógypedagógus elmondhatom, hogy a mi gyermekeink különösképpen jó fokmérői a programok alkalmazhatóságának. Ők gátak, kertelések nélkül azonnal és spontán reagálnak, ha valami nagyon jól eltalált, számukra motiváló portál kerül eléjük, de azt is kertelés nélkül lereagálják és kimondják, ha kritika illeti kínálatunkat. Nem véletlenül értékesek a nagy reformpedagógusnak, Mária Montessorinak pszichológiai megfigyelései, amelyeket agysérült gyermekek között végzett,  s amelyeket azután a világ számos országában hasznosítottak ép gyermekek között is. Nos, röviden annyit tudnék leírni az angol gyermekportálról, hogy nem biztos, hogy teljes sikert aratna az én kis tanítványaim között. A mostani felgyorsult, pörgő világunkban ugyanis nem mindig elégíti ki őket az , ha egy nénit látnak maguk előtt a képernyőn, aki mesét mond nekik. Sőt, sokszor ahhoz sincs elegendő türelmük, hogy a meséhez tartozó, aranyos kis animációkat végig nézzék. Ők már a számítógép egerén tartják kis ujjacskájukat, és azt várják, hogy milyen interaktivitást ad lehetővé számukra az adott játék vagy valamilyen oktatójellegű alkalmazás. Ők maguk akarnak alkotni, tenni valamit a meglévő világhoz, ami egy nagyon pozitív, előremutató dolog fejlesztésük során. Így nap mint nap megkapom tőlük feladatomat, hogy kutakodjak a sok internetes és nem internetes oktatóprogram, alkalmazás között, hogy ösztönös cselekvési vágyukat, alkotni akarásukat kielégítsem. Az elmúlt kurzus során részletesen írtam az http://egyszervolt.hu. díjnyertes, magyar gyermekportál számos, igazán motiváló programjáról, amely fellelhető blogom régebbi bejegyzéseiben. Akkor még nem leltünk rá a réten megbúvó kis autóra, ami a Traffpark izgalmas világát nyitotta ki számunkra. Most kis jegyzetfüzetben hosszú sorban állnak a traffok rendszámai nevekhez kötötten. És persze mindenki izgalommal tarja rendbe kis autóját, aktív módon vesz részt a munkában.

gy2_7. Az iskolában egész nap együtt vagyunk a gyerekekkel. Volna valami értelme annak, hogy tanítási/tanulási céllal az interneten (szinkron módon) is "találkozzunk" velük? Alkalmazol időnként asszinkron e-learning módszereket? Például úgy, hogy felhívod a figyelmüket egy érdekes YouTube videóra, és megkéred őket, hogy e-mail-ben mondják el róla a véleményüket? Írj erről néhány gondolatot a tanulási naplódban!


Most ismét csak, mint gyógypedagógus közelítem meg a felvetett kérdéskört. Talán nem is úgy fogalmaznék, hogy volna értelme gyermekeinkkel tanítási/tanulási céllal az interneten (szinkron módon)  is találkozni, hanem ez a lehetőség hőn óhajtott vágyaim egyike. Hatalmas akadályokat ívelhetnénk ezáltal át, hiszen ebben a gyermektársadalomban igen tetemes azon órák száma, amit iskola helyett betegség miatt otthon kell, hogy töltsenek tanulóink. Az internet segítségével, a  szülők bevonásával folyamatosan tudnánk tartani a kapcsolatot. Soha semmi olyan lényegi dologról nem maradnának le, ami pótolhatatlan lemaradást jelentene számukra. Igen nagy örömmel számolhatok be egy ígéretes kezdeményezésről, amelyet már "világgá kürtöltem" blogom előbbi bejegyzéseiben. Kaptunk ugyanis mi magyar pedagógusok egy minden intézményt befogadó, nagy közösségi hálózatot, amelynek SULIVILÁG a neve. Nos, sok minden szépet és jót regélhetnék ez üdvösnek ígérkező portálról, de ehelyett mindenkit arra biztatok, nézzen körül, akár ha csak vendégként is az oldalakon. Járja be ezt a sok lehetőséget magába rejtő világot, és látni fogja, mekkora távlatok nyílhatnak meg itt a a jövő iskolája számára. Ezen a felületen azután bőségesen alkalmazhatjuk az aszinkron e-learning módszereket gyermekeink oktatását illetően! Aki regisztrál az iskolájában, máris külön, névre szóló oldallal rendelkezhet, amit, szabadon, kedve szerint, csinosítgathat, berendezhet. Természetesen mi, pedagógusok vigyázzuk lépteiket. A leckefüzetben házi feladatot is küldhetünk számukra, amit az egyre nagyobb számban megismert web 2.0.-ás alkalmazások segítségével küldhetnek el, s amiért megérdemelt jutalmukat az ötösöket is a portálon lévő naplóban írhatjuk be. Bizton akarom hinni, hogy ez a kezdeményezés nem fog soha meghiúsulni. Hiszem, hogy lesznek figyelő szemek, és nyitott kezek arra vonatkozóan, hogy ebből a világból anyagi vagy más egyéb okokból soha ne kelljen kiköltözni. Hiszen sokunk a fizetőssé vált Ning hálózatból érkeztünk ebbe, a mi, ajándékba kapott internetes közösségünkbe, amit ezúton is köszönünk a Szervezőknek!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése