2014. január 26., vasárnap

Különleges gyermekek tehetségfejlesztése az örömpedagógiai módszerével - Tehetségkonferencia 2014. 10.19-én

A kép forrása: http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=1290
Szeretem a Facebookot... Igen, így egyszerűen és tömören... Azaz máris javítom önmagam, hiszen nem a Facebookot szeretem elsősorban, hanem mindazt a jó lehetőséget, amihez  "Facebook-lakásom" óta hozzájutottam. Bátran mondhatom, hogy viszonyulásunk milyensége tőlünk függ e nagy közösségi portált illetően. Sok helyen vitatott, hogy szükségünk van-e rá, s hogy mennyi csapda, veszély forrása lehet használatba vétele. Erre vonatkozóan talán úgy fogalmazhatok, hogy igyekeztem magamra nézve személyre szabni "Facebook-létemet". Mivel éveken át meglehetősen elszigetelve végeztem gyógypedagógiai tevékenységemet, hiszen nem volt közelemben innovatív, minden újra kapható csapat, így hatalmas lehetőség tárult fel előttem, amikor benyitottam e nagy közösségi térbe. Senkit nem kívánok leminősíteni ottani "életmódfolytatása" tekintetében, hiszen bejegyzésemnek nem ez a célja és rendeltetése, hanem azt hangsúlyozom inkább ki, hogy itt találtam rá társaimra, akik szemléletükben , módszereikben hozzám hasonlóképpen gondolkoznak. Itt nyílt ki előttem a világ, itt tapasztaltam meg azt az összetartó erőt, amihez elsősorban nem is a személyes találkozás, hanem gondolataink kicserélése járult hozzá. Itt kapom meg ezen felül azokat a friss híreket, információkat, amelyek konferenciákra, különböző pedagógiával kapcsolatos eseményekre invitálnak. Így azután sokszor a bőség zavarában szenvedve nem is tudom, hogy a sok lehetőség közül melyiket is válasszam, hogy Szeretett Családom, s az iskolában rám bízott gyermekek kárt ne szenvedjenek távollétemben. Oly' szélsebesen következtek  múlt év szeptembere óta  egymás után a különböző rendezvények, hogy azokat blogom Facebook oldalára csupán egy-egy rövid hír formájában közöltem, remélve, hogy majd időben tudok hosszasabban is beszámolni bejegyzéseimben. Kissé késve ugyan, de igyekszem pótolni hiányosságaimat. Jelen poszt is egy olyan konferenciáról szól, amelynek programját a múlt évben, szeptember 17-én tette fel Szekszárdi Júlia a Facebookra, s amit rögvest meg is osztottam Örömpedagógia Facebook oldalára. A konferencia címe a következő volt: Ez is tehetséggondozás! - Elmélet és módszerek . Olvasva a készülő programot, igen tetszetősnek mutatkozott, így hát elhatároztam, kiszorítom az időt és beregisztrálok. Egy-két nap múltán már láttam, nincs menekvés, nincs visszalépés, hiszen Szekszárdi Julika az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületének elnöke telefonon hívott fel, és kért meg egy Szakmai Műhely vezetésére. 
Úgy gondolom, hogy  egy módszer milyensége a gyermekek visszajelzése révén lehet meggyőző, így évek óta készítek fotókat, videókat foglalkozásaimról. Magam szempontjából is hasznosnak tartom az utólagos visszanézését az óráknak, hiszen önkontrollt gyakorolva próbálom hibáimat javítgatni, s a jónak tűnő módszereket megtartani. Ezen kívül a szülők is ily' módon bepillanthatnak tevékenységeinkbe. Mivel a technika nagyon sokszor cserben hagyott már, s a rám bízott gyakran súlyos akadályokkal küzdő gyermekek aktuális állapotának bizonytalansága miatt elég kockázatos nálam egy bemutatóóra sikeressége. Így magunk között, amikor minden szépen működik, igyekszem gyakorlataimat rögzíteni felvételeim segítségével. 
Így készültem hát az október 19-ikei Tehetségkonferenciára. Műhelyfoglalkozás gyanánt, egy 25 perces videóban igyekeztem bemutatni, hogy az örömpedagógia égisze alatt hogyan is gondolom el a tehetségfejlesztést a gyógypedagógiában megvalósítani: 


Mivel "Egy fecske nem csinál nyarat", így örömmel teszem közzé azoknak a lelkes, innovatív kollégáknak Műhelyfoglalkozásait is, amelyek ezen a Konferencián bemutatásra kerültek:
http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=1280

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése