2014. január 25., szombat

Tudásmegosztás a Virtuális Egyetemen 2014-ben

Szeretek egyetemre járni... Főleg, ha azt otthonról is, saját időbeosztás szerint és nem utolsó sorban költségmentesen lehet művelni. Beiratkoztam hát a Virtuális Egyetem által meghirdetett őszi kurzusra. Csábító volt a beharangozó számomra, amelyet e-mail postafiókomat megnyitva emígyen kaptam meg: 

Kedves Pedagógus Kollégák!

Szeretnénk felhívni a figyelmüket a Virtuális Egyetem most induló, bárki számára elérhető új, online kurzusára "Web 2.0 és IKT-eszközök módszertana” címmel. A kurzus szakmai partnere a Tempus Közalapítvány Digitális Módszertára. A kurzus célja, hogy a csatlakozó résztvevők megosszák egymással módszertani ötleteiket, jó gyakorlataikat online előadások és beszélgetések formájában.

A kurzushoz való csatlakozás folyamatos, további információk elérhetők a Virtuális Egyetem oldalán.

Üdvözlettel:

B. TIER NOÉMI / Ms. Noemi B. Tier
koordinátor / co-ordinator

Aki a web 2.0 és az  IKT-eszközeit beépíti módszertanába, az tudja, mennyire szükség van a közös tudásmegosztásra. Nem haboztam hát , s néhány kattintás után máris örömmel üdvözölt Tóth Reni az Egyetem online felületén, a nyitott Facebook csoport oldalán. Ha valahova elmegyünk, ha valahova belépünk, ahol még sosem jártunk, ugye mindannyian tudjuk, mennyire fontos a barátságos fogadtatás. Reni olyan kedvesen, nemes egyszerűséggel mondta el a kurzus felépítését, hogy kezdeti félelmem azonnal szertefoszlott. Olyannyira , hogy kérésére még egy előadás megtartását is vállaltam, amire az elmúlt évben, okt. 7-én került sor. Témám a Sulivilág digitális osztálytermének bemutatása volt, amit előre elkészítettem, és a Google+ Hangouts alkalmazásán keresztül mutattam be. Ezzel egy időben a You Tube -on  is látható volt az előadás: 





A SlideShare dokumentummegosztó segítségével egy gyűjteményt is átadtam az érdeklődő kollégáknak, ami a Sulivilágos foglakozásainkat tartalmazza:






Elmondhatom, remek hely ez online felület egymás munkáinak megismerésére. Itt nem kell féltenünk rejtett tudáskincseinket, hiszen ha valamit közrebocsátunk, helyette a sokszorosát kapjuk. Ugyanis előttem is voltak és utánam is jöttek kollégák, akik saját ötleteiket osztották meg egy-egy előadás során.



S a "mesének" még nincs is vége. Bárki jöhet, mindenkit szívesen, nagy szeretettel fogadnak a csoportban. Nem kötelező előadni, nem kötelező hozzászólni, nincsenek határidős beadandók, helyette napi szinten segíthetjük ki egymást az IKT és a  web 2.0 eszközök használata során folyamatosan felmerülő kérdések tekintetében. Tehát akkor találkozzunk a "fedélzeten"!

2 megjegyzés:

  1. Nagyszerű lehetőség az egymás értékeinek, talentumainak közreadására és ezáltal egymást segítve tanulhatunk,fejlődhetünk ezen a téren is ! Köszönjük szépen Irma !

    VálaszTörlés