2014. október 25., szombat

"Az internet hatása a gyermekekre és a fiatalokra" - konferenciabeszámoló tátika hajtogatással


Szinte most kezdődött el a 2014/2015. tanév, és máris az őszi szünetbe csöppentünk. Az elmúlt néhány  hét oly' annyira eseménydús volt, hogy csak most jutottam el  odáig, hogy a gazdag történéseket blogomban dokumentáljam is. 
Időrendi sorrendben haladva visszatekintésemet az október 2-án, a Radisson BLU Béke Hotelben megtartott konferencia beszámolójával kezdem. Harmadik alkalommal került megrendezésre e fontos tartalommal bíró esemény a  Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat az európai uniós "Safer Internet Plus" (SIP) program keretében. E rövid kis bejegyzés képtelen arra, hogy a szakmai fórumon elhangzott 26 előadásról részletes beszámolóval szolgáljon. Csupán egy kedvcsináló néhány sorral biztatnám kedves Olvasóimat arra, hogy a hosszasnak tűnő őszi szünetben hallgassanak bele az előadások videó felvételeibe. 26 filmecske, amely széles körű tudást ad számunkra "a gyermekek és fiatalok online biztonságával kapcsolatos kérdésekről, a magánélet védelméről az online térben, a család, az iskola, a média szerepéről a tudatos médiahasználatra nevelésben új online trendekről". 
Egy előadót azért mégis kiemelnék, név szerint Tóth Zoltánt. Mondandójában egy most induló kezdeményezésről szólt, - az úgynevezett Okosdigitális program-ról, amely egy önkéntes csapat nevéhez fűződik. Nagyon örültem, hogy személyesen hallhattam képviselőjüket, hiszen már előzetesen az internetről értesültem arról, hogy be lehet jelentkezni hozzájuk, és ingyenesen eljönnek, hogy interaktív előadásokkal segítsék a gyermekek tudatos médiahasználatát. Akkor rögvest "tollat is ragadtam", kérésemet elküldtem, amelyre udvarias, gyors, igenlő választ kaptam. S  a nevezetes nap nov.4-én lesz, amelyre  nagy érdeklődéssel várjuk az Okosdigitális program önkéntes, ifjú emberét intézményünkbe.  Íme programjuk: 



Úgy gondolom, némi magyarázatra szorul bejegyzésem címe. Egy konferencia beszámolója tátika hajtogatással hogy függ össze? Rövid válaszom erre, hogy a szakmai fórum szervezői számos , értékes prospektussal kínáltak bennünket, amit  el is fogadtam jó szívvel. Tervemben volt ugyanis, hogy úgy a gyermekek, mint szüleik, sőt pedagógus társaim számára is viszem azt a tudást, amit ez alkalommal kaptam. Ehhez pedig jó segítség a papíron továbbított hasznos útmutató. Láttam  egy olyan tájékoztatót is a konferencia regisztrációs asztalán, amely egyben játékos, tátika hajtogatást is magába foglalt. "Szerénytelenül" elkértem húszat belőle, gondolván a következő foglalkozásaink témakörére. Nem szeretek készületlenül a gyerekekhez menni, így itthon ki is próbáltam egy tátika hajtogatást. "Férfiasan" bevallom, nem most volt, amikor utoljára ily' manuális tevékenységet folytattam. S még mielőtt kudarcot vallottam volna, gyorsan a You Tube csatornába beírtam: "tátika hajtogatás". Nagy meglepetésemre özönlöttek a segítő videók. Egy szimpatikus kisfiút választottam, hogy tutorom legyen a "nagy műveletben"... Fáradozásomat siker koronázta, s a biztonságos internetezéssel kapcsolatos tanácsokat tartalmazó tátikámmal büszkén dicsekedtem Családtagjaimnak.
Készítettem két montázst is kis digitális fényképezőgépemmel, s kedvenc AutoCollage alkalmazásommal. Az egyik a tájékoztató prospektusokat, a másik pedig a tátika elkészítéséhez szolgáló papírt, amelyen egy hasznos játékleírás is van, és persze a belőle elkészült tátikát örökíti meg.
Íme a két fotómontázs: 




Remélem, őszi szünet után egy jó kis hangulatú foglalkozás kerekedik ki a patinás, budapesti Béke Hotelben kapott élményeimből.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése