2014. december 30., kedd

Út a médiaértéshez a digitális világban,- avagy egy kurzus rövid beszámolója


Az élethosszig tartó tanulás jegyében nem tudtam ellenállni a felkínált lehetőségnek. Így hát szeptember végén belekezdtem egy, számomra csábító elnevezésű képzésbe. A 60 órás, akkreditált tanfolyam címe: Út a médiaértéshez a digitális világban - pedagógus-továbbképzési program a Médiatudor és a Digitális világ oktatási segédanyagok hatékony alkalmazásához. Bár már előzetesen ismertem ennek a programnak internetes megjelenését, sőt regisztráltam is az oldalon. Viszont a gyermekek között igazából még nem tudtam alkalmazni fejlesztéseim során. Rögvest leszögezem: nem bántam meg, hogy pedagógusból 9 hétre újra diák lettem. Ha vége egy tanulási időszaknak, akkor mindig gazdagabb lehetek. S ezt most elsősorban az emberi kapcsolatokra értem. Hiszen most is találkozhattam már régóta ismert kedves ismerősökkel. Kőrösné dr. Mikis Mártival, aki a Digitális világ oktatási segédanyagának egyik szerzője, és egyben  vizsgáztatónk is volt. Hallottam Fehér Péter előadását, aki szintén szerzője a programnak, s  őt is  régóta ismerem. Ezen felül új ismeretség öröme a  Dr. Pócsik Ilonával való találkozás,valamint Almási Gizike, projektvezető  megismerése. Sorolhatnám tovább a nagy szaktekintéllyel bíró előadóinkat, de akkor krónikám igencsak hosszúra nyúlna. Hiszen nem csupán az előadók, hanem a tanárként mellettem ülő pedagógus társaim megismerése is ugyanilyen  öröm volt számomra. Az előadások, a gyakorlati foglalkozások baráti légkörben zajlottak ugyan, viszont tetemes volt ám az ismeretanyag... A program internetes elérhetősége a következő: http://digitalisvilag.hu/ped_tovabbkepzes.php 
Ha valakit érdekel a mai 9-11 éves gyermekek médiaértésének, médiatudatosságának nevelése, azt bátorítom,  mélyedjen el az oldal mindmegannyi értékes anyagába, üzenetébe. Mondhatom, nagyon fontos, sőt nem túlzok, meghatározó lehet egy ma élő gyermek életében mindaz, amit e program tartalmaz. 
Volt ám vizsga is a képzés végén, s mint amolyan izgulós diákok sorakoztunk az ajtó előtt az MTVA székházában dec 10-én. A szóbeli vizsgát két gyakorlati foglalkozás tervezete is megelőzte. 
Én, személy szerint azt szeretem, ha valami újdonságot ismerek meg, hamarsággal kipróbálom kisdiákjaim körében. Így volt ez most is a képzés során. 
A Médiatudor, valamint a Digitális világ oktatási segédanyagának egy-egy kis momentumát használtam fel egy-egy foglalkozásom során.

Íme az első vázlat:





Íme a második vázlat:




A vizsga napja igazán szép emlék marad - úgy gondolom- mindannyiunk számára. Bár valamennyien vizsgadrukkal érkeztünk, de annál nagyobb örömmel távoztunk. Egy meghitt, gyönyörű ünnepség keretében kaphattuk meg Tanúsítványainkat, és még ajándékcsomag is várt ránk a szponzorok jóvoltából a sikeres vizsga után. Boldogan, hálás szívvel teszem újonnan szerzett Tanúsítványomat a többi közé:


Köszönöm a lehetőséget, a baráti légkört:


A vizsgáztatók és vizsgázók boldog csapata.
Almási Gizella, projektvezető az oklevelek átadója


A fenti kép címe: Dr. Pócsik Ilona, a MediaSmart Hungary Oktatási Kht.elnökének előadásán



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése