2015. április 5., vasárnap

Digitális nemzedék konferencia - 2015.03.21. - "Eseménynapló - visszatekintés" 5.




Ránk ragyogott a nap ezen a szép tavasz kezdetén... Népes sokadalom gyűlt össze az Eötvös Lóránd Tudományegyetem Kazinczy utcai épületében. Immár negyedik alkalommal került megrendezésre a Digitális nemzedék konferencia. Mindegyiken volt szerencsém részt venni, így tudom érzékelni azt a fokozott érdeklődést, ami a mostani eseményt illeti. Rendkívüli volt az a motiváló program, ami idecsalogatott oly sok pedagógust az ország minden szegletéből. Példaértékű volt most is a Szervezők munkája. A Konferenciakötet percre pontosan megjelent az esemény napjára, tehát minden érdeklődő pedagógus részletes tájékoztatást kaphatott az előadásokról az előadók absztraktjain keresztül.

Íme:

Digitális nemzedék konferencia - 2015 - Konferenciakötet from Szeverényi Irma

Szavamat  nem akarom szaporítani, hiszen ha valaki átolvassa a Konferenciakötet 62 oldalát, szinte teljes képet kap a konferencián történtekről.
Néhány szó erejéig azonban saját élményemről szólva elmondhatom: nagyon jól éreztem magamat ezen a napon! Elsősorban a személyes találkozások örömét, értékét szoktam ilyenkor megemlíteni. Most is voltak olyanok, akiket már régebbről ismerek online módon, és most tudtunk egymás szemébe mosolyogni akkor, amikor ilyen formán is megláthattuk egymást. Ezen kívül, vagy talán ezen felül igen nagy megtiszteltetésnek vettem, hogy meghívást kaptam a Gamification szekcióba Fromann Richárdtól, a JátékosLét Kutatóközpontjának igazgatójától. A rövid, summás előadásokat kerekasztal beszélgetés követte. A Konferenciakötet 14-ik oldalától olvashatóak szekciónk absztraktjai. S ha valaki időt tud szánni a videofelvétel megnézésére is, annak elhoztam blogomba, szíves szeretettel ajánlva:



Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületének Facebook oldalán találtam meg azt a felsorolást, ahol linkek segítik a célirányos keresést az egyes előadásokat illetően:

Új trendek az oktatásban: játékosítás (gamifikáció) az iskolában c, szekciónk videofelvétele

Linkek az egyes részekhez:

Zakariás Péter: Játékosított értékelés és óraszervezés a felsőoktatásbanhttp://bit.ly/1MHmoZO

Barbarics Márta: Iskolai értékelés gamification alapokonhttp://bit.ly/1F7dRWJ
Tóth Norbert: Hogyan talált rám a Gamification? http://bit.ly/1GQvEGj
Ujhelyiné Szeverényi Irma: A kódolás órája – Tehetség rehabilitáció a gyógypedagógiában http://bit.ly/1aouDsR
Mirkné Haba Anikó: Versike.hu http://bit.ly/1IW6mpc
Vendler Balázs: Gamification a gyakorlatban – Játékos tanulási folyamatok http://bit.ly/1FnlElN
Damsa Andrei: A játék, mint optimális tanulási környezet – Játékosítás a gyakorlatban http://bit.ly/19OtOIU
Kerekasztal-beszélgetés, kérdések: http://bit.ly/19MQVTO

Digitális bemutatóm a Kódolás Órájáról szólt. Bár ott van a videofelvételen, de talán kicsit jobb a minősége, ha közvetlenül idemásolom az eredeti felvételt: 


Több, mint egy évtizede köteleztem el magamat a innovatív pedagógiának. Sokszor, sok helyen írtam milyen inspirációk segítették utamat. Arról kevésbé szólt a fáma, hogy milyen akadályoztatások, bántások, meg nem értések értek tevékenységemet illetően. Most azonban nyíltan köszönöm meg minden ellenem szóló társam kritikai hozzáállását, hiszen ők is hozzásegítettek , hogy gyakorlatom minél hitelesebb legyen a gyermekek körében. Sokáig egymagam jártam, magányosan utamat. Alig volt, aki értette, megértette volna az IKT gyógypedagógiai alkalmazásának hatalmas szerepét. Sokszor csak a gyermekek öröme, szeretete volt az egyetlen biztos támpontom, hogy tudjam,   jó irányba haladok. Kitartóan kutattam, kerestem hiteles szakemberek munkáit, akik bizonyították a modern pedagógiai eszközök 21.századi létjogosultságát. Voltak és vannak is ilyen "Útmutató oszlopaim",- hála értük...
Tudtam mindig is, hogy egy fecske nem csinál nyarat... És mindig vártam, lestem "fecsketársaimat". S most örömmel írom, hogy a Digitális Nemzedék Konferencián összegyűlt a kis csapat! Egy asztal mellett, karöltve csiripeltük világgá: "Új trendek jönnek az oktatásban! Küszöbön a játékosítás!" Kétségtelen, nem kis munka, megalapozott, szakszerű utat készíteni egy örömteli, vadonatúj tanítási-tanulási folyamatnak. De készek vagyunk rá, és egyre többen vannak pedagógusok közöttünk, akik megértik az idő szavát. S átérzik  sok-sok ezer diák  változtatást sürgető, olykor   kétségbeesetten követelődző hangját.  

2 megjegyzés:

  1. Kedves Irma!

    Egyetértek szavaiddal. Én is sokszor mondom, hogy a gyerekek öröme, mosolya ér a legtöbbet a munkánk során.

    Gratulálok az előadásaidhoz:)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Ritus!

    Köszönöm szépen. Tudom, hogy ezt Te is folyamatosan megtapasztalod.:)

    VálaszTörlés