2015. április 4., szombat

Zuglói Pedagógiai Napok - 2015.03.16-20. - "Eseménynapló - visszatekintés" 4.


"Eseménynapló - visszatekintésem" során tavasz köszöntött ránk a téli napok után. Ilyenkor-tájt kerül megrendezésre a Zuglói Pedagógiai Napok eseménysorozata, ahol gazdag programkínálat nyílik a pedagógusok számára:


Én is kaptam meghívást egy előadás megtartására. A JÁTÉK  volt a kulcsszava ezeknek a napoknak. Örültem, hiszen ez folyamatos törekvésem. Azaz, hogy játékos folyamatba tudjam ágyazni kisdiákjaim számára még a legnehezebb fejlesztési feladatokat is. Kapóra jött éppen a Rókalandozó online társasjáték, amit már hetek óta játszunk a foglalkozások során. Előző blogbejegyzésem egyikében már említést is tettem róla, ahol leírtam, hogy az eFestivál Gamification kategóriájának nyertes alkalmazása, amely játékos elemeket épít be egyébként nem játékos folyamatba. A NAT követelményrendszerének megfelelő alsó tagozatos ismeretanyagot segíti ilyen módon, azaz játékosan elsajátíttatni a gyerekekkel.

Készítettem egy rövid bemutatót a játékról, amit az előadás keretében levetítettem: 


Ezután egy foglalkozásrészletet mutattam be, ahogyan ezt a játékot alkalmazom egy kislány fejlesztése során:


Már néhányszor említettem, hogy én a terepen teszem dolgom, nem rendelkezem evidencia-alapú kutatási eredményekkel. Számomra az "evidencia" a gyerekek ölelése, ragaszkodása, mosolya...
Talán nem rossz az irány, hiszen hány kutató szakember, pszichológus megállapította, hogy öröm nélkül nem lehet hatékony egy általunk egyébként kitűnőnek vélt terápiás módszer sem. Igen, kellenek természetesen az evidenciák, de amíg ilyen irányú kutatási bizonyíték fejlesztésem hatékonyságáról nem születik, bizton teszem dolgom, - látva a hozzám bejövő gyermekek szemének ragyogását. 
S ha még otthon szüleiket, nagyszüleiket is ráveszik egy -egy Rókalandozó társasjátékra, akkor 
még inkább mosolyra derül arcom, és indulok, viszem hozzájuk a következő "játékot"...

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése