2018. március 1., csütörtök

Amikor diákok inspirálják tanárukat tanulásra...



Gyakran emlegetjük manapság azt, hogy: "Aki lemarad, az kimarad". Ez valóban igaz. Ám, hogy egy tanár tanulóihoz képest lemaradhat?  Bizony, ez a helyzet is a mai viszonyok között előállhat. 
Talán nem kell részleteznem ennek okait, hiszen gyakran szembesülhetünk ezzel a ténnyel napjaink iskolájában. Most nem a lexikális tudás birtoklásáról van szó, hanem arról az új tudásról, amit a digitális világ  nyújt számunkra, s amit gyermekeink szinte ösztönszerűen szívnak magukba.  
Természetesen nekünk, pedagógusoknak a feladata, azaz hivatása, hogy a szükséges ismereteket, a valódi értékeket,  a modern korban is használható tudást átadjuk a ránk bízottaknak, de örök igazság, hogy: "Az új bort új tömlőbe kell tölteni" . Tehát új eszközökre, csatornákra, módszerekre van szükségünk, hogy pedagógiai céljainkat valóban el is érjük. 
Ennek érdekében lett mottóm sok évvel ezelőtt a "három L", azaz a Life Long Learning, az élethosszig tartó tanulás. Azt azonban akkor el sem tudtam volna képzelni, hogy nem sokkal nyugdíjkorom elérése előtt egy olyan kurzusba kezdek bele, ami a Minecraft EDU online játék iskolai alkalmazására tanít meg. Ebbe csöppentem ugyanis bele az elmúlt napok során. 
Benne vagyunk  nagy projektünkben, ami Kisszékely megépítése a játék programban. S olyan sodrással történnek az események, hogy szinte alig tudom követni kis építőmestereimet adott esetben. Segítenek ők azért nagyon szívesen, de sokkal inkább szeretnék velük egyenrangú munkatárs lenni az alkotási folyamatban.
Ezen közben láttam meg Kedves Kolléganőm, Tarné Éder Marianna Twitter bejegyzését, amelyben közli, hogy teljesítette a My Minecraft Journey kurzust a Microsoft Pedagógus Közösségében. Ez a hír akkora inspirációt adott számomra, hogy félretéve minden halasztható feladatot, azonnal neki kezdtem a 10 modulból álló kurzusnak, ami a Microsoft Tanári Közösségének oldalán található meg. És igen, okosodtam, sok mindent tanultam. Boldogan mutattam be Tanúsítványomat kisdiákjaimnak, akik hihetetlen csodálkozással és büszkeséggel néztek rám, és talán még közelebb kerültünk egymáshoz ezáltal. 
Bátran merem ajánlani Pedagógus Társaimnak a még számunkra járatlan utak megismerését, mert  hatalmas távlatok nyílhatnak meg előttünk bátorságunk révén. Bizton állítom, a kiégés réme messze elkerül bennünket, s még a nyugdíjkor közeledte sem érint kellemetlenül minket. Örömpedagógiám mottója visz előre mind tovább, amely szerint: 

"Lelkedben mindvégig fiatal maradsz, ha megőrzöd magadban gyermeki énedet, játékos kedvedet, s a tanulás iránti szeretetedet."

Az Innovatív Pedagógus Közösségében jelvényekkel , tanúsítványokkal jutalmazzák előrehaladásunkat. A  mostani kurzus során lehetőség volt egy-egy modul sikeres teljesítményét megosztani a Twitter falán. Én örömmel meg is tettem minden egyes esetben. S amikor megnéztem eredményeimet az Tanári Közösség oldalán,  boldogan fedeztem fel a Minecraft utazásom kurzus jelvényein és tanúsítványain kívül még két elismerést, amely szerint Twitter Publicista és Pedagógus Közösségi Támogató lettem: 






Tudom, a dicsekvés nekem sem használ. Nem is annak szánom mostani bejegyzésemet. Inkább örömömet kívántam megosztani azzal a szándékkal, hogy kedvet csináljak eme újszerű tudáselsajátításhoz Kedves Pedagógus Társaim számára. Igen, sikerélményt nyújt egy elismerés. Önbizalmat ad, hogy meg tudtam csinálni. Ez visz bennünket tovább a szélsebesen rohanó "vonatunkban". 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése