2011. március 9., szerda

"Két vagy három tanú vallomásával erősítessék minden szó..."



AKKOR:                                      ÉS MOST - IS...

                                               
                                                                                 
                                              
Lassan két emberöltő messzeség... Igen, akkor két édestestvér a tizenkettő között különös módon szeretve egymást élte gyermekkora napjait... S ím az idők múltával  felnőve, maguk is szülőkorba léptek. Eljött hát a nemzedékek váltásának ideje. Néhány évesen mit sem sejtettek a távoli jövő titkairól. Mint a mesében, úgy nekik is sok megpróbáltatáson kellett keresztül menniük, hogy elnyerjék méltó jutalmukat. Bár még nem mondhatják el , hogy "itt megálljunk, mert itt van már a Kánaán", de a Sors megajándékozta őket gyermekekkel. Szűkebb és tágabb környezetük ifjait oktatják, nevelik kicsiny hazánk két végletében: egyik Békésen, a másik Pécsett. Az Innovatív Tanárok Közösségének tagjaiként nem riadtak meg az újtól. Felismerve modern korunk kihívásait új pedagógiai módszereket elsajátítva igyekeznek "új művészetet" (Mária Montessori) tanulni. 
Erről tanúskodnak e blog bejegyzései. S hogy hitelessé váljanak sorai, hát íme : itt a másik tanú, az édestestvér, ki akkor és most is karöltve teszi dolgát nővérkéjével. Íme így tudósította olvasóit minap  a Békés Mátrix - Békési Közösségi Web és Hírportál -ja:


Vári László  2011.02.27

A XXI. század új kihívások elé állítja a pedagógusokat is. A hagyományos tanári szerep mára megváltozott, s ez az új szerep újfajta tanári kompetenciákat igényel.

Ezek elsajátítását segítette az a bemutató foglalkozás is, amelyet a Békési Kistérségi Iskola magyar- történelem szakmai munkaközösségének tagjai valamint az informatika szakos tanárok tekinthettek meg az Eötvös József Tagiskola 7. a osztályában
Szeverényi Barnabás, az Eötvös Tagiskola tanára vezette be a nagyszámú érdeklődőt a tanulói laptopok tanórai alkalmazásának lehetőségeibe. A foglalkozáson a gyerekek mellett ülve követhettük a feladatokat. Példát láttunk a szavazásra, a tesztküldésre, a tesztek begyűjtésére, ellenőrzésére; a helyesírás önálló gyakorlására helyesírási program segítségével; kiküldött feladatlapon való mondatelemzésre; önálló információkeresésre az interneten.
A gyerekek láthatóan nagy élvezettel vettek részt a magyarórán, elmélyülten "dolgoztak", miközben nemcsak anyanyelvi, hanem digitális kompetenciáik is fejlődtek.
Az óra sikerességéhez természetesen hozzájárult a foglalkozást vezető kollegánk professzionális informatikai felkészültsége, innovatív pedagógiai szemlélete.
Köszönjük, hogy lehetővé tette számunkra a programmal való ismerkedést.
Balogh Erika
kistérségi munkaközösség-vezető
Ugyanezen a napon Varga Henriette is tartott egy angol nyelvi bemutató órát az ötödikes sportosztályban. A megjelent pedagógusok azt követhették nyomon, hogy az angol nyelv 
tanításában hogyan lehet alkalmazni a modern digitális eszközöket és tananyagokat.


S lám-lám a két tanú mellé rögvest felsorakozott a harmadik is, Varga Henriette személyében. Így kapcsolódunk bele a hatalmas egészbe... Abba a nagy pedagógiai közösségbe, ahol önzetlen tudásmegosztással élnek a tagok mindnyájunk örömére. 

1 megjegyzés:

  1. NAGYON ÖRÜLÖK, HOGY A TESTVÉREK, S EGYBEN TANÁRTÁRSAK, KOLLÉGÁK MELLÉ MÁS TANÚK IS FELSORAKOZNAK. ÍGY ÖSSZEGEZŐDNEK A JÓ ENERGIÁK ÉS EZ AZ ÖNZETLEN TUDÁSMEGOSZTÁS VISZI ELŐBBRE A NAGY PEDAGÓGIAI KÖZÖSSÉG HATÉKONY MUNKÁJÁT! Minden tiszteletem ezé a közösségé! F. Béla

    VálaszTörlés