Útra keltem hát én is a decemberi zimankós reggelen, - úgy 21. századi módon, laptopommal a kezemben. Nem voltam ritka fehér holló a társaságban, hisz' asztalaink csakhamar tele lettek egy innovatív pedagógushoz ma már természetszerűen hozzátartozó digitális eszközzel. Előzetesen a szíves meghívóban mindenki megkapta a várható programot a TanárBlog oldalán.
Készültem hát lelkesen a kávéházi találkozóra. Először is tarsolyomba, azaz, könyvjelzőbe tettem az IKT rapidrandi kosarába szánt ötletemet, amit éppen a gyermekek fejlesztő foglalkozásain használtunk így Mikulás-táján. Ez a Sulivilág iskolai internetes oldalunkon jelent meg. Egy zenés Mikulás-képeslap készítéséről van szó. Előzetesen én készítettem el a gyerekek számára mintegy kedvcsinálónak, ami-mondhatom- minden csoportban osztatlan sikert aratott. Íme a táncoló "Mikulás-Irma néni":
Készültem hát lelkesen a kávéházi találkozóra. Először is tarsolyomba, azaz, könyvjelzőbe tettem az IKT rapidrandi kosarába szánt ötletemet, amit éppen a gyermekek fejlesztő foglalkozásain használtunk így Mikulás-táján. Ez a Sulivilág iskolai internetes oldalunkon jelent meg. Egy zenés Mikulás-képeslap készítéséről van szó. Előzetesen én készítettem el a gyerekek számára mintegy kedvcsinálónak, ami-mondhatom- minden csoportban osztatlan sikert aratott. Íme a táncoló "Mikulás-Irma néni":
Mondanom sem kell, ezután mindenki ilyen képeslapot szeretett volna csinálni, amit szép sorjában meg is valósítottunk. Kis digitális fényképezőgépemmel elkészítettük a fotókat, és annak rendje-módja szerint készen is lettek a személyre szabott zenés képeslapok. Mindegyiket beillesztettük a saját Sulivilágos oldalunkra, sőt a linkeket el is küldték a gyerekek szüleiknek e-mail üzenetben. Elmondható, hogy az élményszerűség mellett komplex személyiségfejlesztés rejlik e módszertani ötletben. Ez a bejegyzés nem arra hívatott, hogy minden részképesség fejlesztésének lehetőségét itt felsoroljam, csupán említést kívántam tenni arra vonatkozóan, hogy sokszor játékos alkalmazásokkal nagyobb hatásmechanizmussal tudunk haladni a gyermekek fejlesztése során , mintha kemény gyakoroltatásokkal fárasztanánk az amúgy is megterhelt kis diákjainkat. Öröm volt hallani azt a sok kacagást, látni a ragyogó arcokat, amikor egy-egy gyermek a saját zenés Mikulás-képeslapját meglátta. A sok elkészült képeslapból most csupán egyet mutatok be:
A kávéházi kerekasztal beszélgetés summájaként annyit szeretnék megjegyezni, hogy nem a szokványos módon zajlott le, hanem gyorsan interaktívvá vált, párbeszéd alakult ki a most nem kis port felkavaró IKT pedagógiai alkalmazási lehetőségeiről. Hiszem, hogy előrevivő volt az ott megnyilvánuló álláspontok ütköztetése. Egy vadonatúj szemlélet bevezetése soha nem történt zökkenőmenetesen történelmünk folyamán. Ez alól a pedagógia módszertanának megújítása sem kivétel. Óhajom nekem mindig az, hogy személyeskedések nélkül, jó csapatszellemben folyhassanak az ilyen diskurzusok. Hogy valóban előre vigye a mindannyiunkat érintő közügyet az adott esemény,- legyen az egy konferencia, egy zárt online kurzus, vagy akár egy kerekasztal beszélgetés.
A TeachMeet izgalmas percei alatt gyorsan fordult a színpad. A különböző IKT alkalmazási lehetőségek, web 2.0. eszközök színes kavalkádja gondolatébresztőként inspirálta a jelenlévő pedagógus kollégákat.
Remélem, valamilyen formában eljuthat majd mindenki bemutatója azokhoz, akik nem tudtak elmenni személyesen az Anker Klubba. Blogomba most saját kis 3 percesemet hoztam el, amely egy egyéni foglalkozás részletének videofelvétele. Látszólag itt is játszom a kisfiúval, ám informális módon sok terület együttes fejlesztési lehetősége adatik meg e program keretében:
Végül következzen egy kis összeállítás, amit a december 8-ikai, első Pedagógiai Kávéház fotóiból készítettem:
Kedves Irma!
VálaszTörlésNagyon tetszik a bejegyzésed:) Így most én is jelen lehettem az Anker klubban.
A képeslapkészítő alkalmazást külön köszönöm, már ki is próbáltam. nagyon tetszik:)
Kedves Rita!
VálaszTörlésKöszönöm! Örülök,hogy Te is elkészítetted! Nagyon aranyos kis alkalmazás...:)