2018. június 26., kedd

Robotika képzés az ISZÉ-ben, avagy tanulni sohasem szégyen...

 Startra készen a beprogramozott kis robot


Bár már igazán vártam a nyári szünet kezdetét, ám nem tudtam ellentmondani egy szíves invitálásnak, ami az Informatika - Számítástechnika Tanárok Egyesületétől, nevezetesen Bánhidi Julikától érkezett hozzám. Robotika képzésre kaptam meghívást, aminek igazán örültem, hiszen bőven rám fér a tanulás e témakörben. Szerencsés módon van két LEGO Mindstorms EV3 készletünk Anyahajó Stúdiónkban, amit még 2016-ban nyertünk a Digitális Témahéten.  Valójában nem én voltam , aki a tudást a gyerekeknek átadta, hanem Barni tanítványom, és Zsolt, az Édesapja. Próbáltam önfejlesztő módon képezni magamat, de mindig vágytam egy jó kis ismeretterjesztő kurzusra. Így hát nagy örömmel rugaszkodtam neki a három júniusi napnak. 
Elmondhatom, remek légkörben, egymást segítő környezetben lehettünk együtt.  A képzés vezetője, Egri József, kiváló szakmaisággal, és türelmesen, kedvesen igyekezett mindent elmagyarázni úgy, hogy egyikőnk se maradjon le a tanulási menetben. Mi pedig , mint egy jó kis csapat folyamatosan segítettünk egymásnak. Bár  - őszintén szólva - inkább én kaptam kisegítést, mint adtam másoknak a programozás folyamatában. Nem mondom, hogy "flottul" tudok már mindent,- sőt! Most jön majd a sok gyakorlás annak érdekében, hogy szeptembertől már Barnikám mellett én is oktathassam kis tanítványaimat. De így a jó, így a szép!

Elhoztam blogomba néhány felvételt, amely egy kis bepillantást nyújt abból, ami a Robotika képzés alatt történt 2018. június 22-23-24-én, az ISZE Kárpát utcai termében:

                     A sok okosságra megtanítható, beprogramozható kisautó

  Ismerkedés a blokkokkal, parancsokkal


Színérzékelés


Sárgára érve sárgán, pirosra érve pirosan, zöldre érve zölden villog...



Balázs segítségére mindig támaszkodhattunk

Izgalmas vizsgafeladat


A közös tudással megszerzett Tanúsítványom átvétele




Az ismeretlenségből három nap után barátokká váló Csapat



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése