2011. augusztus 15., hétfő

Én is így képzelem el...

Napi sajtófélóráim részeként kapom rendszeresen a Google Értesítőn keresztül az interaktív táblákkal kapcsolatos híreket. Legutóbbi küldemény egy olyan örvendetes tudósítás, amit példaértékűnek tartok. 
Igen! Én így képzelem el az örömpedagógiát! Szívem teljességéből kívánom, hogy egyre több gyermek részesülhessen ilyen komplex személyiségfejlesztésben! A legmodernebb technikák alkalmazása a 21.század kihívásainak megfelelően, ugyanakkor a természet-adta lehetőségek legcsodálatosabb kiaknázása. Ez a gyönyörű egyensúly, ami kívánatos lenne a mostani pedagógiai rendszerben. Meggyőződésem, hogy ilyen tanulási környezetben szépen oldódhatnának azok a feszültségek, amik sok helyen  mind a pedagógusok, mind a tanulók tanulási folyamatait keserítik meg. 
Íme egy igazán jó gyakorlat:


"...Harsány egy 2150 lelket számláló település Miskolc szomszédságában. A helyi általános iskolában egykor 250 gyerek is koptatta a padokat, ám az utóbbi években a szülők inkább a közeli nagyvárosba íratták be a lurkókat. Ott magasabb szintű az oktatás, mondták.


A tanterv része a csónakázás, a természetfotózás, a nyomolvasás
Fotó: Bors


Ilyenkor két választása lehet egy kistelepülésnek. Vagy elkezdi lassanként elbocsátani a pedagógusait, és megadóan tudomásul veszi, hogy a csökkenő gyerekszám miatt a központi támogatás is mélypontra kerül. A másik út, amelyhez csak nagyon keveseknek van merszük: az előremenekülés.

Szabó Gergely polgármester olyan sulit álmodott meg, ahol a felújított tantermekben digitális táblán magyaráznak a tanárok, az udvaron mini naperőmű és napkollektorok szolgáltatnak hőt és áramot, ahol a gyerekek akár este hatig is bent maradhatnak, és a különórákért, korrepetálásért, emelt szintű matekképzésért és nyelvórákért nem kell fizetni. Olyan iskolát, amelyik összefog a település határában működő kalandparkkal és erdei iskolával (ahol akár kint is alhatnak az osztályok) és az iskolai tanterv részévé teszi a lópatkolást, a természetfotózást, az állatokkal való ismerkedést, a csónakázást, a nyomolvasást. Olyan sulit, amelyben a gyerekek a mindennapos gyakorlatban tanulják meg a természet tiszteletét.

Bármily hihetetlen, mindez elsősorban a helyiek összefogásának köszönhetően 2011 őszére valósággá vált.
– Most nyertük el a műfüves focipályánk korszerűsítését, szeptembertől már működnek az interaktív táblák, a mini napkohó! – sorolja lelkesen Szabó Gergely. Jelenleg 130 gyerek jár a harsányi iskolába, de nem kell hozzá nagy jóstehetség, hogy előre lássuk: hamarosan ismét megközelítik az egykori, 250-es csúcsot. "

(TH)


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése