2011. október 17., hétfő

Hathatós érv a Facebook mellett...

Bár jelen pillanatban iskolánkban a Facebook oldalát kódolnunk kellett, ám oktatásbeli alkalmazásáról  végleg nem mondtam le. Sajnos tanulóink a szabadság-adta lehetőségeikkel nem tudnak élni, így korlátlanul használnák egymás közti csevegésre, lájkolásra az oldalt, mit sem törődve a tanórai foglalkozásokkal. Mondhatom, nem kis felháborodást keltett náluk az, hogy egyszer csak nem tudtak belépni a közösségi lapra. 
Igyekeztem őket meggyőzni arról ,hogy nem véglegesen szüntettük meg a hozzáférési lehetőséget, csupán most egy tanulási folyamatban kell részt venniük, hogy majd megfelelő módon tudják használni a Facebookot. 
Felkínáltam számukra lehetőségként a SULIVILÁG internetes iskolai közösségét, amit kis magyar Facebooknak is szokás elnevezni. Megmutattam annak minden érdekes, jó, izgalmas felhasználhatóságát. Párhuzamba állítottam a Facebook rendszerével, ami sok közös pontban megegyezik. Elmondtam számukra, hogy ha ebben a közösségben szépen megtanulják a szabályokat, alkalmazásokat, gondosan kezelik oldalukat, akkor kérvényezni fogom az Iskola Vezetőitől azt, hogy ismét lehessen hozzáférési lehetőségük a Facebookhoz. Természetesen magáncélú üzeneteket kivéve kimondottan iskolai vonatkozású témakörökben nyitnánk meg az oldalt. Saját magánügyeiket viszont iskolán kívül rendeznék el. Így kezdtük építeni a mi kis SULIVILÁGOS közösségünket.
Lehet, hogy utópiának tűnik az elképzelésem, de hiszem, hogy kellő szakmai tudással, és főleg a gyermekek iránti szeretettel ez a program megvalósítható lesz.
Szeretek én magam is járni-kelni a Facebook oldalán. Sok hasznos, jó információt kaphatok, amit máshol talán nem érhetnék el. Így jutottam hozzá ahhoz a bejegyzéshez, amit Virányi Anita osztott meg. 
Ollé Jánossal készített interjúról szól a hír. Felette igen örültem, amikor meghallgattam a Kossuth Rádió hangtárában a felvételt. A Facebook pedagógiai használatáról szólt a diskurzus, amely ebbéli gondolkodásomban megerősített. Álljon hát itt a link, amelyen meghallgatható a riport: http://hangtar.radio.hu/kossuth#!#2011-10-09  Anita még egy segítő mondattal is kiegészítette megosztásában a riport pontos hozzáférési lehetőségét:
"Tennivaló: a listában kikeresni a Gondolat-jel adást, és az időpontra kattintva, felül az oldal tetején csúsztatni a sávot 11:27-hez, majd meghallgatni, mit gondol a riportalany (dr. Ollé János) erről a kérdésről: 
Facebook és blog a nevelésben és oktatásban"

2 megjegyzés:

  1. Mi az a megfelelő használat? Mire lehet használni?

    VálaszTörlés
  2. Meglátásom szerint igen széles a paletta , amire használni lehetne a Facebook-ot, mint virtuális tanulási környezetet. Vannak már kiváló példák is erre az oktatás területén. Említhetnénk a Veszelszkiné Huszárik Ildikó által vezetett Ember tragédiájának feldolgozását.

    VálaszTörlés