2015. október 12., hétfő

Európai Kódolás Hete Anyahajóban 2015-ben



Vitorlát bontunk csakhamar ismét Anyahajónkban. Új és új vizekre evezve nem unatkozik a kis Csapat. Hordom szorgosan muníciómat az Anyahajó fedélzetére, amivel táplálkoznak Bloghajóim  és gazdagodnak új élményekkel. Ezen a héten mi is bekapcsolódunk az Európai Kódolás Hetébe
Táguljon az a horizont előttük is, hiszen számukra is meg kell adnunk az esélyt egy szebb és jobb  világ elnyeréséhez. S a programozás elsajátítása valami ilyen kincset is rejthet számukra majd, ha valamelyikőjük felfedezi a  benne lévő, talán még előtte is  rejtett képességet. 
Olvasva minap a hírt, nem tétováztam sokat, beregiszráltam a CODEWEEK.EU oldalára, s gyors-léptekkel átfutottam, hogy megtaláljam  a számunkra elérhető és teljesíthető programot. Mondhatom, hatalmas tára van ma már a játékos kódolás megtanulásának. Nem kis időbe telt hát , hogy végül is döntsek, milyen programmal csatlakozzunk a világméretű eseményhez. Döntésem eredményeként két játékos programot kínálok fel kis diákjaimnak ezen e nevezetes héten. Az egyik, a tableten játszható ScratchJr alkalmazás, a másik a most megismert The Foos játékos kódtanulás programja.

Boldog vagyok, mert ismét olyan közösségbe vihetem kis tanítványaimat, ahol ismét a nemes, jó cél érdekében történik az együttműködés. Ilyenkor merem hinni, hogy nem a széthúzás lesz úrrá közöttünk, hanem egyre többen felismerik majd kicsik és nagyok, hogy túlélni gondokat bajokat csak úgy lehet, ha a nyáj együtt halad, s ilyen esetben a viharral is dacolni képes. Egyszer hallottam, s örökre megjegyeztem: ha a birkanyáj veszélyt érez, akkor a hátuk olyannyira összeér, hogy még egy ember is képes végigmenni rajta. Én erre az úgynevezett "kozmikus szemléletre" kívánom rávezetni kis diákjaimat ott a mi Anyahajó Stúdiónkban sok ilyen és hasonló élményszerű, játékos esemény által.
Néhány képet elhoztam blogomba, hogy megmutassam, miként is kapcsolódunk be ezen a héten a nagy egészbe, azaz, milyen programot helyeztem el a térképen, ahol sok-sok iskola pedagógusa, diákja szerepel programjával Európa szerte:

http://events.codeweek.eu/#

http://events.codeweek.eu/

http://events.codeweek.eu/view/8320/jatekos-ismerkedes-a-kodolassal/


Október 12-ike, hétfő reggel van, amikor még egy egész hét áll előttünk, hogy népszerűsítsük a 21.  század újszerű tudását, a kódolást. Jelen pillanatban 155 eseményt regisztráltak Magyarországon a programban.

Abban a reményben vagyok, hogy sok diák számára nem csupán hasznos, hanem örömteli is lesz a programban való részvétel.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése