2016. január 31., vasárnap

Hack the Classroom, - avagy gondolatok a Microsoft nemzetközi online konferencia kapcsán



Hekkeljük meg az osztályt? Ugye milyen furcsa ez a felszólítás? Ám közelebbről megismerve  a programot, érthetővé válik számunkra a dolog. Ezzel a címmel hirdette meg hetekkel ezelőtt a Microsoft világméretű nemzetközi online konfenrenciáját, amire , mint MIE Expert regisztráltam, jelentkeztem. Tudtam, hogy a konferencia nyelve angol lesz természetszerűen, amit -  úgyszólván - csupán "törögetek", de szeretett kiscsaládom biztosított a fordítást illetően. Így történt , hogy részese lehettem a  tegnapi, azaz a 2016.január 30-iki hatalmas méretű, innovatív pedagógus találkozónak.
A két óra egy különös élménnyel ajándékozott meg bennünket. Ha semmit nem értettem volna az előadók mondanivalójából, már megérte volna az időt. Hiszen az üzenőfal sebes vágtatása döbbenetes volt számomra. A világ minden tájáról köszöntöttük egymást pedagógusok, tértől, időzónától függetlenül. Egy volt a nyelvünk, aminek alaphangja a találkozás feletti öröm volt.
Ilyet csak a modern technológia segítségével tapasztalhat meg az ember.
Amikor hetekkel ezelőtt az előadók névsorát végigolvastam , felettébb megörültem két témakörnek. Nevezetesen a kódolás, valamint a Minecraft játék oktatásbeli alkalmazása szerepelt a konferencia programjaként többek között megjelölve. Számomra mindkét terület ismerős volt, hiszen immár két éve veszünk részt az Anyahajó stúdiónkban a Kódolás Órájában, valamint négy éve alkalmazom a gyógypedagógiai fejlesztéseim során a Minecraft játékát. Természetszerűen ez a két előadás érdekelt felettébb engem. Hallgatva az előadókat, egy különös, bizonyosság öröme lett úrrá rajtam . Boldog voltam, hogy megerősítve láttam hitemet abban, hogy jó útra terelem kis tanítványaimat. Igen, különös, mert a valódi integráció ízét érzem abban, hogy gyógypedagógiai fejlesztéseim során olyan programokat ismerhetnek meg a súlyos akadállyal küzdő gyermekek, amelyek versenyképessé tehetik őket ebben a mi nagy , modern világunkban. Akkor, amikor pedagógusok ezrei most ismerkednek a modern technológia különböző eszközeivel, alkalmazásaival, addig mi már a mi Anyahajó Stúdiónkban szinte készségszinten használjuk őket.
Mindezeken túl az örömpedagógiára való törekvésem is megerősítést nyert azáltal, hogy bátorítást kaptunk a szabad, kreatív, alkotásra ösztönző tanulási környezet megteremtéséhez.
Summaként elmondva: nagyon örültem a konferenciának! Jó kitekinteni messze tájakra! Jó tudni, nem vagyunk egyedül harcunkban! Mert azért - őszintén szólva - nem egy "sétagalopp", amit egy most tevékenykedő innovatív pedagógus végez naponta. De haladunk, megyünk, s ha úgy van, kisdiákjaink segítségét is elfogadva ismerjük meg a vadonatújakat. S ezzel mindannyian nyerünk, hiszen egymást segítve haladhatunk így egy új világ felé.

S most szeretettel nyújtok át Kedves Olvasóimnak egy kis rövid , zenés összeállítást azokból a képernyőfotókból, amiket tegnap a konferencia során készítettem:


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése