Projekttevékenységünket 2019. januárjában kezdtük el. Projektünk címe:
A kódolás varázslatos világa a Minecraft EDU-ban
Bepillantó a tizenkét hetes játékos utazásba:
Bepillantás zenei aláfestéssel:
A projekt
pedagógiai célja, hogy az
utazó gyógypedagógiai eszköz - és módszertana új alapokra helyezve a 21. század
elvárásainak feleljen meg. Ennek értelmében meghatározó szerepet kapnak a
fejlesztés során a digitális eszközök.
Olyan játékos, tanulási környezetet választottam a sajátos nevelési igényű
diákjaim számára, amellyel élményszerűvé kívántam tenni a fejlesztési
folyamatokat. Pedagógiai célom, hogy az elmaradt részképességek fejlesztése ne
szétszabdalva , hanem együttesen, komplex módon történjen. Mivel modern korunk
hívószava a kódolás lett, így a Minecraft EDU-ban elhelyezett MakeCode kódszerkesztő
programjával kívántam motiválni tanulóimat az új tudás elsajátítására. Célom volt, hogy a gyermekek számára oly’
kedves online játékba ágyazottan, informális módon sajátítsák el a programozás
alapjait. Törekvésem volt, hogy olyan készségeket és képességeket sajátítsanak
el, amelyek, bizonyos, elmaradt részképességeiket kompenzálva felruházzák őket
olyan tudással, amely esélyt adhat számukra a jelen iskolai , s majdan jövőbeli
munkahelyi életük vonatkozásában. A projekttevékenységgel ideálisan
megvalósítható a differenciált munkavégzés. Célom volt, hogy úgy a lassabban
haladó, mint a projekttevékenység témakörében járatos diákok kihívásuknak
megfelelő feladatokat kaphassanak, amelyekben jól érzik magukat, azaz örömmel
várják a foglalkozásokat. Így egyszersmind
a fejlesztő szoba átminősül adott esetben tehetségműhellyé is, amely
megalapozhatja egy integráltan tanuló, és sok súlyos akadállyal telt, sajátos
nevelési igényű kisgyermeknek akár sikeres karrierjét is.
Projekttevékenységek
Tudásépítés:
a projekttevékenységben új tudásként jelent meg a kódolás alapjainak
elsajátítása. A Minecraft EDU online, építkezős játék Code Builder Tutoriál
világát választottam ki ehhez munkánk helyszínéül. Ideális módon, játékos
formában, kilenc kihíváson keresztül tanulják meg a diákok a legegyszerűbb
kódsoroktól kiindulva a programozást. Együttműködés: bár az integráltan tanuló, sajátos
nevelési igényű gyermekek egyéni/ kiscsoportos formában kapják a fejlesztést,
de a projektmunka összekovácsolja őket. S ha nincsenek is bent nálam kettőnél,
háromnál többen egyszerre, de a projektben használt online felületeken folyamatosan
tudják egymás munkáját kísérni. S ha lemarad valaki a küldetésben hiányzás
miatt, lemaradását segítően pótolja vállalkozó társa. Kiváló együttműködés jött
létre projektvezetőnk , Csengeri Barnabás 6-ik osztályos tanuló és Farkas Sebestyén
4-ik osztályos tanuló között, akik együtt dolgozták ki társaik számára a kihívások
kódsorait. IKT használat: a projekttevékenység sokrétű IKT használatra
adott lehetőséget. Egyrészt a Minecraft EDU, online, építkezős játék adta a
lehetőséget. Általában laptopon játszottak a gyerekek, de volt, aki tableten
oldotta meg feladatát. A projekt során készségszinten kellett, hogy alkalmazzák
a diákok az egyes online felületekre, mint a Minecraft EDU-ba, valamint a
Padletekre történő belépést. Problémamegoldás: komoly munkát és kihívást
jelentett a projekt során a küldetések megoldó parancssorainak kidolgozása. Mindez a Minecraft EDU-ban lévő MakeCode kódszerkesztővel történt, amelynek kódsorával
egy kis Agent, Ügynök végezte el az adott próba feladatát. Kezdetben segítő
Kollégák küldték el a megoldókulcsokat, majd pedig tanítványom, Csengeri Barnabás
és Édesapja, Zsolt írta meg a kódsorokat számunkra. Önszabályozás: a
diákok motiváltak voltak abban, hogy ne maradjanak le társaiktól, hanem - lehetőségeikhez mérten-folyamatosan
teljesítsék a kihívásokat. Kommunikáció: a projekt során használt internetes
felületeink kedvező módon szolgálták a kommunikációt, úgy a csapat, mint az
érdeklődő pedagógusok és szülők között.
Értékelés
A
projekttevékenység értékelési eszközei közül kiemelt szerepet tölt be a
folyamatos, pozitív értékelés. Tudvalévő, hogy az integrált körülmények között
tanuló , sok akadállyal küzdő diákok számos kudarcnak vannak kitéve. Így
komplex gyógypedagógiai személyiségfejlesztésünk egyik sarokpontja, hogy ellensúlyozva
ezt, valamiképpen sikerélményhez juttassuk őket. Ennek módja, hogy az
erősségeiket kiemelve, a pozitívumokra helyezzük a hangsúlyt. Ez a vezérlőelv
működött a projektünk során is. Mivel egyéni/ kiscsoportos formában járnak
hozzám a gyerekek, így lehetőség nyílik a személyes beszélgetésekre. A projekt
elkezdése előtt biztató szavak kíséretében ismertettem a teendőket. A projekt
során pedig mellettük ülve tudtam folyamatosan értékelni lépéseiket. A projektzáró
ünnepségen azután közösen értékeltük az eredményeket. Levetítettem számukra a
projektünkről szóló rövid, zenés összefoglalót, természetesen dicsérő szavak
kíséretében. Előzetesen, motiváló eszközként minden diákomtól megkérdeztem,
milyen süteményt kíván a projektzáró ünnepségre. Oszlopokban írtam fel, ki mit
is szeretne. Személyre szóló oklevelüket is megkapták a gyerekek. S mivel
nyugdíjba menetelem előtti utolsó, közös együttlétünk volt, ez még meghittebbé tette
ünnepünket. A sütemények elfogyasztása után az addig még ki nem osztott kis „kincseimből”,
úgynevezett „kirakodóvásárt” rendeztem, ahol ki-ki választhatott magának
egy-egy kedves emléket.
A projekt
eredményei
Projekttevékenységünknek
– úgy hiszem – közeli és távoli eredményei születtek. Ami már most látható, és
tapasztalható, hogy az elmúlt három hónapban, projektmunkánk alatt elmélyült a
diákok tudása a különböző , online felületek készségszintű használatában. Ha nem
is mindenki egyformán, de ki-ki belekóstolt az egyre inkább megkívánt programozás
elsajátításába. A Szakértői véleményekben megfogalmazott és a gyermekek számára
előírt fejlesztés komplex módon, játékos an, hasznos tudás elsajátítása
mentén történt. A projektproduktumok különös, újszerű formában születtek meg. A
Mincraft EDU-ban elhelyezett kamerával fotózták le sikeres kihívásukat a
gyerekek, amiket egy - a játékban
elhelyezett - könyvecskében gyűjtöttek össze. A projekt végén pedig exportálva
könyvüket a PowerPoint 2016 alkalmazás segítségével zenés albummá fűztek össze,
amelyet MPEG-4 videóformátumban töltöttek
fel online faliújságunkra, a Padletre. A távoli eredmények ugyan még nem
láthatóak, de bízvást hiszem, hogy örömteli emlékként, élményként viszik
magukkal az Anyahajó Stúdióban eltöltött időket, amelyet szépen gazdagított ez
az utolsó projekt is a maga összekovácsoló erejével.
S álljon itt egy szép, örök emlékként záróünnepünk, amely nem csupán a Digitális Témahét, hanem egyben kedves Anyahajó Stúdiós életünk befejező eseménye is lett:
Mindenki csak róla beszél a Facebookon, ez Mr. Simon Durochefort
VálaszTörlésE-mail címe: simondurochefort@gmail.com
A nevem ESPERANZA, egyedülálló nő vagyok, 2 gyermekem. Válásom óta nehéz helyzetbe kerültem, rengeteg fizetendő adóssággal és
indítsam el saját vállalkozásomat. Ezért kölcsönt kértem a bankomtól, de a bankom nem akart segíteni. Ezt követően megvan
válaszolt néhány hitelajánlatra az interneten, és kétszer is átverték. Még mindig reménykedve olvastam egy kölcsönbeszámolót, amely egy férfiról szólt őszinte és komoly SIMON úr. Nos, ez az ember 82 000 € kölcsönnel segített 10 évre. Garantálom, hogy ezt a kölcsönt néhány nap elteltével protokoll nélkül megkaptam a tartozásaim és a számláim rendezésére. Ezért ezt a tanúvallomást javaslom, hogy vegye fel a kapcsolatot ezzel a jótevővel, ha igen hitelkeresés, és nem fog csalódni.
E-mail címe: simondurochefort@gmail.com
Oszd meg velem, mert ha mosolyt találtam, azt SIMON DUROCHEFORT úrnak köszönhetem.