2011. április 16., szombat

Zsuzsi után jöttünk mi is...







Szoktuk mondani: "A jó példa ragadós..." Egy-két adminisztrációs lépés után már ott a nagy SULIVILÁGBAN a mi kis Kerek Világ Általános Iskolánk: 





Ismert mondásunk az is, hogy: "Evés közben jön meg az étvágy",- így jártam én is a SULIVILÁG portálján. 
Megnyitottam hát az ÖRÖMPEDAGÓGIA oldalát, ahova szíves szeretettel hívok MINDENKIT, aki csak érdeklődik, aki csak kíváncsi, aki csak azon munkálkodik,  hogy pedagógiánk örömöt nyújtson gyermekeink számára.


 Eredetileg a Ning hálózat volt az, ahova  az ilyen hivatástudattal bíró pedagógustársaimat hívtam meg. Annak az oldalnak címe a következő volt: "Montessori módszerek a digitális világban". Most nem ezt a címet adtam alakuló közösségünknek , hanem az Örömpedagógia elnevezést. Meggyőződésem ugyanis, hogy a valódi, gyermekszerető, örömöt szerző pedagógia nem csupán egy névhez, nem csupán egy bizonyos eszközrendszerhez kötődik, hanem mindenki gyakorolhatja, akiben az a VALÓDI, HAMISÍTATLAN, ÖNZETLEN, ÖNMAGÁRÓL LEMONDANI TUDÓ,  ANYAGI ÉRDEKEKTŐL MENTES SZERETET VAN. Ez a hatalmas "MUNÍCIÓ" az, ami képessé teszi őt arra, hogy rátaláljon azokra az eszközökre, módszerekre, amelyek a lehető legoptimálisabb körülményeket biztosítanak a rábízott gyermekek neveltetésében. Megvallom, én erre törekszem ezer akadállyal küzdő gyermekeim között. Mint előttem járó, forradalmian új pedagógiát hirdető Mária Montessori megerősített ösztönös törekvéseimben. Mertem eszközrendszerébe adaptálni modern korunk technikai vívmányait, így most -bár szerényen, csupán egy interaktív táblával, de becsaljuk a csodát a foglalkozások során.


 Nagy örömmel számolhatok be arról, hogy meghívásomra eljött közénk Méhes Vera, Vera Néni,  aki  nemzetközi diplomával rendelkező Montessori pedagógus, a pedagógia és pszichológia tanára , a Magyarországi Montessori Egyesület tiszteletbeli elnöke. A Montessori Műhely szakfolyóirat szerkesztőjeként 90. életévén túl is buzgón dolgozik a szobácskájában lévő számítógépén, hogy most is a legújabb módszereket hirdesse, terjessze a pedagógusok között. Hűen ragaszkodik Mária Montessori alapvetően vitathatatlan pedagógiai módszereihez, de abszolút nyitott az újra, sőt a vadonatújra. Az ő "szárnyai alatt" nevelkedhettem főiskolai éveim alatt. Maximálisan elfogadta, és a mai napig támogatja azt a felismerést, és törekvést bennem, amely szerint az IKT (információs és kommunikációs technológia) a megfelelő pedagógusi "művészettel" párosulva abszolút beilleszthető a nagy reformpedagógus, Mária Montessori pedagógiai rendszerébe. Ezért felettébb nagy az örömöm, hogy Vera néni  eljött hozzánk a SULIVILÁG-ba. Megkértem arra, hogy az Örömpedagógia közösségének tiszteletbeli közösségi gazdája legyen. 
Mindenki számára bátran állítom példának őt, hiszen aki 90-ik évét betöltve ilyen aktívan részt vesz a mostani pedagógiai életben, annál  még a híre sincs a kiégés nagy veszélyének. Köszöntsük hát őt nagy-nagy szeretettel!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése