2011. június 2., csütörtök

E-learning - a jövő iskolája (e-learning áttekintés)-(4. hét) - Web 2.0 alapjai I.

gy4_1. Ha még nem ismered a delicious linkmegosztót, a Videótárban találsz segédletet! Mit gondolsz, alkalmas lenne a linkmegosztó arra, hogy egy adott tantárgy adott témakörében az osztály saját folkszonómiát építsen? Irj erről pár gondolatot a tanulási naplódban!
Megjegyzés: a csoportmunkát legjobban a Diigo támogatja!



http://passyworldofict.blogspot.hu/search?q=delici



Meglátásom szerint mint valamennyi web 2.0-ás eszköz alkalmas lehetne az oktatás területén, így a linkmegosztó is kedvelt alkalmazás lehetne arra, hogy egy adott tantárgy adott témakörében az osztály saját folkszomómiát építsen. A taxonómia és folkszonómia közti különbséget e-learning-es tananyagunk ekként magyarázza meg:

A taxonómia hierarchikus (faszerkezetű) osztályozási rendszer...merev,precíz,nehezen bővíthető, felülről vezérelt, kiszámítható. A web 2.0 alkalmazások új megoldást kínálnak a rendszerezésre: a képekhez, videókhoz, szövegekhez a szerzők egy vagy több - az adott elemhez tartalmilag kapcsolódó címkét (angolul: tag) rendelhetünk. A visszakeresést a megjelenő szófelhő (angolul: cloud) segíti, amelyben betűk mérete az adott kategóriába sorolt elemek számát szimbolizálja. A rendszerezésnek ezt a közösségi, módszerét, a jórészt spontán alakuló kategória-halmazt a taxonómia analógiájaként folkszonómiának nevezték el."


gy4_2. Hozz létre valamelyik alkalmazásban egy saját gyűjteményt, és a hivatkozást másold be a tanulási naplódba!



                               Íme a hivatkozás: http://www.delicious.com/jdr.ujhelyi



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése