2015. április 3., péntek

Infotér Konferencia - 2014 - "Eseménynapló - visszatekintés"1.


Merész vállalkozásba kezd, aki blogírásra adja fejét. Illő lenne ugyanis, hogy bejegyzései naprakészek legyenek. A gyakorlat azonban nem mindig bizonyítja ezt. Van olyan időszak, amikor az események olyan gyorsasággal történnek, hogy azokat Rainlendar naptáromban csupán csak elmaradt blogbejegyzésként  írom fel. Most, hogy elérkeztünk a Húsvéti ünnepekhez, s a tavaszi szünet néhány napjához, számba vettem lemaradásom. Megvallom, kissé elrémültem, mennyi mindennel tartozom magamnak s olvasóimnak.... Így hát, ha nem is a Twitter gyorsaságával, de megpróbálom pótolni elmaradt beszámolóim. Első tartozásom az Infotér Konferencia eseménye. Tudom, mindenki értesülhetett róla,  hiszen olvastam én is a híradásokat. Viszont néhány személyes élményt, fotót azonban meg szeretnék örökíteni blogomban. Gyönyörű helyen jártunk ugyanis azon a novemberi napon Igazgatónőmmel, Kölesné, Németh Marikával.  Azt nem mondom, hogy az időjárás kegyes volt hozzánk, de még ilyen arcát nem láttam eddig festői szépségű  Balatonunknak.  Kompon keltünk át, és így jutottunk a csodás balatonfüredi Anna Grand Hotelba, a konferencia színhelyére. 


A nulladik napot is beleszámítva három napon át tartott a gazdag program. Minket, pedagógusokat természetesen az informatikai innováció oktatásbeli tartalma érdekelt elsősorban. Jártunkban -keltünkben igazgató asszonyommal, Marikával rátaláltunk egy teremre, ahol játszani kezdtünk, de iziben! X-BOX volt a játék neve, és mi beleéltük magunkat azoknak a gyermekeknek szerepébe, akiket , mint akadályokkal küzdő gyermekeket segítünk, fejlesztünk, nevelünk intézményünkben. Készséges volt a segítőnk, aki hátulról irányított bennünket. Ekkor megerősödött bennem az, amit évek óta tudok, hogy mekkora segítség lehet ez az eszköz a sérült gyermekek fejlesztésében. Most már "csupán" egy megfelelő pályázat szükségeltetne, hogy intézményünkben ilyen örömteli fejlesztésben részesülhetne minden rászoruló gyermek. 


Plenáris előadásban lépett színre egy nemzetközi minősítéssel rendelkező mentőkutya Juhász Zoltán, a Cserhát Mentőkutyás Egyesület vezetőjével. Megtudtuk, hogy egy térinformatikai eszköz segítségével milyen pontossággal kereshetők meg az eltűnt személyek. 


Egy oktatással kapcsolatos prezentáció sarkalatos üzenetét is megörökítettem digitális fényképezőgépemmel, amely szerint: 


Ezzel tökéletesen egyetértek! Csak egy az óhajtásom: bár minél több helyen megvalósulhatna mindez!
Estefele, az impozánsan kivilágított Anna Grand Hotel udvarán átsétálva még egy kerekasztal beszélgetést hallgattunk meg, amelynek címe:  "Versenyképesség fejlesztés az alapoktól - Infokommunikációs képességek a köznevelésben" volt.


Végül, de nem utolsó sorban, számomra azért emlékezetes ez a balatonfüredi konferencia, mert itt adták át az eFestivál 2014 keretében meghirdetett verseny Gamification kategóriájának nyertes alkalmazását, a Rókalandozót. Ekkor ismertem meg Fornit, a kis rókát, és vittem a gyerekekhez, hogy bemutassam nekik az új játékot. 


Azóta is barangolunk Forniékkel,  Lelkesen hódítják meg a gyerekek a  megyéket , s közben informális úton sok-sok ismeretet sajátítanak el. Igen! Ez lenne a gamification komoly szerepe jelen oktatási rendszerünkben. Ennek lényege: játszani is engedjük már végre gyermekeinket!



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése