2015. április 4., szombat

A tudatos és biztonságos internethasználat alapjai - 2015.február - "Eseménynapló - visszatekintés" 3.


Mindig szerettem valamilyen kitűzőt hordani... De azt sosem gondoltam volna, hogy ennyi kitűzőhöz juthatok röpke három hét leforgása alatt.  Márpedig ez így történt ez év februárjában. Őszintén szólva, nem is tudom, hogyan szokott ez történni... Vagy én találom meg a kurzusokat, vagy ők találnak meg engem, de valamilyen képzésbe mindig belecsöppenek. Többnyire azért a Facebook az oka ennek, hiszen itt-ott pedagógusi csoportok tagjaként sok mindenről értesülhetek. Námetovszki Zsolt kurzusára is ilyen úton módon jelentkeztem be, és  nem bántam meg. A tudatos és biztonságos internethasználat alapjai volt a téma. Persze ilyenkor jön a "lebeszélő manóka", mondván, tudok én erről már sok mindent, nem hiányzik ez a 3 hét plusz fáradság nekem... Szerencsére hamar elhessegettem e lebeszélő gondolatmenetet, és belevágtam a kurzus elvégzésébe. Struktúrája a népszerű MOOC -hoz hasonló jellegű volt a tanulói aktivitást és a multimédiát helyezve előtérbe. Egy rövid, 5 perces videóban mutatta be Zsolt a képzés felépítését: 


A blogbejegyzés keretei nem engedik meg, hogy mindenről részletesen szóljak. Csupán összegzésképpen mondom el bátorítva pedagógus társaimat, hogy érdemes élni az ilyenfajta tanulási lehetőséggel. Sokan elmondták már az online kurzusok előnyeit, így én csupán megerősítem: nincs utazási idő és pénzráfordítás. Bár határidők vannak a kötelező beadandókat illetően, de én osztom be az időmet otthon, kényelmesen. Tanulni jó és hasznos a digitális kompetenciák elsajátítása végett is, mert ezen ismeretek birtokában biztosabban tudjuk tanítani a ránk bízott tanítványainkat ezeket a tanulási technikákat illetően. A kurzus tartalmáról még nem is beszéltem. Mindig van valami új, valami hasznos, amit vagy a kurzusvezetőnktől, vagy egymástól tanulhatunk meg. 
Röviden, tömören három képben kívánom illusztrálni azt az ismeretanyagot, amit elsajátíthattunk a képzésen: 

1. hét anyaga:



2.hét anyaga:

3.hét anyaga:



S álljon itt egy cikk, ami a kurzussal kapcsolatos, benne az a három videó, ami alapja volt a képzésünknek: 
http://www.press-szo.com/internet/

Gyakran hallunk ma a belső és külső motivációkkal kapcsolatosan különböző álláspontokról.
Igen, azzal én is egyetértek, hogy ha van belső motiváció, akkor nem kell különösebben jutalmazni az embert. Ám ennek ellenére, vagy éppenséggel emellett valahol azért szívmelengető dolog megkapni az online, vagy papír alapú elismervényeket, jelvényeket, kitűzőket, okleveleket. Így voltam én is most a kurzus végeztével. Örültem, hogy sikerrel elvégeztem a képzést, s örömömet ez az szép elismervény még csak tetőzte. Köszönöm mindezt a kurzus szervezőinek!





0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése