2018. május 7., hétfő

Különös találkozás a Minecraft EDU világában,- avagy hogyan segít az ügynökünk az építkezés meggyorsításában





Túl vagyunk egy három hónapos építési folyamaton, amely során Kisszékelyt építette meg derék Csapatom a Minecraft programjában. Tudom, sokkal hamarabb készen lettünk volna, ha utam során hamarabb találkozom kis Agentemmel, az ügynökkel. Mint ismeretes, az online építkezős játék összekapcsolható a Code Connection programjával, ahol kódolás segítségével készülhetnek el pillanatok alatt hatalmas építmények, és egyéb csodaságok. Bármennyire is szerettem volna, ha ilyen módon építkezünk az elmúlt hetekben, ám nem jutottunk el eddig a tudásig. Már annak is örültem, hogy a Minecraft EDU alapműködését megtanulhattam a Microsoft Tanári Közösségének oldalán található online képzésen keresztül. Ennek részleteiről ITT írtam az előzőekben. Azonban panaszra nincs okom, mert kódolás nélkül is csodásan elkészült Magyarország nemzeti és kulturális értékekkel gazdag falucskája. Viszont most, miután ilyen derekasan helytállt a kis Csapat, arra az elhatározásra jutottam, hogy szeptembertől emeljük a szintet, és kódolással fogjuk elkészíteni építményeinket. 
Mint ahogyan eddig is volt, így most is először saját magam akartam elsajátítani ezt a tudást. Így felkerestem újra a Microsoft Tanári Közösségének oldalát, ahol belekezdtem a MaceCode programozást tanító képzésbe:


Őszintén szólva, nem kis akadály volt ez számomra. Egyrészt, hézagos angol tudásomat igencsak próbára tette a leírt ismeretanyag, s a sok tutoriál videó. Feladni azonban nem akartam a kihívást. 
Szerencsés módon mindig voltak segítőim problémáimban. Ezúttal hálás köszönetem Szabó Imrének, aki magyarul hangzó  webináriumi előadásánvalamint folyamatos chatelések során adta bölcs válaszait kérdéseimre. Nem mondom, hogy most már értek mindent... Sőt! A gyakorlás még csak ezután fog jönni, hogy majd bátorsággal tudjam kis tanítványaim számára ezt a tudást átadni. A kurzus során készítettem néhány felvételt, amelyeket kedvcsinálóként átnyújtok Kedves Olvasóim számára ezennel. Megerősíteni kívánom azt ismét, amit már néhányszor leírtam, miszerint érdemes fáradni, érdemes küzdeni. Egyrészt nagy öröm új meg új tudáshoz jutni, és nagy öröm olyanra tanítani a ránk bízottakat, amely számukra is örömöt jelent, ráadásul ezzel hasznos tudás birtokába kerülhetnek. Hiszen ma már senki nem vitatja, hogy a programozás a 21. század alapvető kompetenciája. 

Jöjjenek hát a fotók, amelyek csupán pillanatok a kurzusból:

Első találkozás a kis Ügynökömmel
Az első kihívás előtt állva...
Az Agent a helyén, indul a program szerinti út...
Szuper! Elérkezés a megadott helyre!
Daimondok között a fellegekben!


Piramis építése "némi" segítséggel
Sok-sok próbálkozás, gyakorlás után rávettem magamat arra , hogy a kurzus elvégzését igazoló kvízhez nekikezdjek. S íme az eredmény, amelynek természetesen nagyon örültem:








0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése