2018. szeptember 14., péntek

Nyári előkészületek egy nagyszabású projekthez, avagy Minecraft sztori az Anyahajó Stúdióban Abacusan-ArTeC robotok alkalmazásával


Nagy örömmel zárult számunkra az elmúlt tanév, hiszen a kisszékelyi, Minecraft EDU-s pályázatunk nyertes lehetett a Digitális Témahéten. Ajándékunk egy ArTeC robot készlet, amelyet Sugár Sára, az Abacusan Stúdió igazgatója adott át nekünk a díjátadó ünnepségen. A hála és köszönet érzése mellett azonnal tudtam, hogy egy újabb kihívás elé nézek, hiszen az ArTeC robotokat még eddig nem ismertem. "Nincs mese!" - gondoltam magamban... Nyugdíj előtti utolsó évem ide, vagy oda, üljek csak be újra abba a képzeletbeli iskolapadba... Tanulni ugye nem szégyen, - főleg nem  a mostani időkben! Sőt!  Élethossziglan kell, mert tanulni szép! Tanulni érdemes! 
Kezembe kaptam hát egy olyan modern, 21-ik század kihívásainak megfelelő eszközt, amelyet használatba véve méltóképpen zárhatom a gyermekekkel töltött Anyahajó Stúdiós életemet. Hasznos, új tudást adhatok át számukra, amiből a jövőben meríthetnek.
Lehetőséget kaptam arra, hogy a robotika képzésre a 11 éves Barnust, kis "szárnysegédemet" is elvigyem. 
Ő már derekasan bizonyított a kisszékelyi projektünk vezetésében. Így megkértem, hogy maradjon továbbra is mellettem, és okosodjuk együttesen. Barni ezt szemmel láthatóan örömmel, lelkesedéssel vette. Álljon itt bizonyítékul néhány fotó, amit a képzésen készítettem:


Az az ötletem támadt, hogy az ajándék készletünket átadom Barninak a nyárra. Kértem őt, hogy építsen belőle kedvére, és majd hozza el hozzám a nyári szünet végére. Mondanom sem kell, a feladatot boldogan vállalta, és meg is érkezett hozzám iskolakezdés előtt néhány nappal. Büszkén hozta meg a fizikai kísérletező készletből megépített, gravitációs erővel működő ventilátort, valamint az ArTeC készletből összerakott Minecraft figurákat. A gép elé ülve elindítottuk a robotot programozó Studuino szoftvert és máris ment a kiskocsi, amelyet a Minecraftból ismert Alex vezetett. S ekkor jött a meglepetés, ugyanis Barni megnyitott egy ppt-ét, amin bemutatott számomra egy általa készített, animált kis bemutatót a programozói felületről:

Studuino programozási környezet



Természetesen elsőként az elismerés szava volt részemről, és nem a helyesírási hibák felhánytorgatása,- habár azokat is megbeszéltük szépen.


Így néznek  ki a Barni által épített kis alkotások a lakásunk előtti parkban, pompázó, nyári napsütésben:


Nos hát, itt állunk a 2018/2019-ik tanév kezdetén, amikor  nem kis izgalommal nézek új kihívásunk elé... Az Abacusan VándoRobot Programja szerint nemsokára megérkezhetnek hozzánk a többi robotok is, amelyeket 10 hétre kaphatunk meg. Ennek megfelelően át meg átgondolva többször is a dolgot, elkészítettem egy nagyszabású projekttervet gondolatban. Mivel Minecraft figurák építésére való készletet kaptunk, így kézenfekvő volt, hogy valami olyan kis történet szülessen meg, ami  ebben a játékos világban kel életre. Bár a történetet közösen fogjuk a gyermekekkel kitalálni, de már a projektünk címe megszületett:

 Minecraft sztori az Anyahajó Stúdióban Abacusan-ArTeC robotok alkalmazásával

A nyári előkészületek során végigprogramoztam a képzésen kapott kártyákon lévő  alapvető utasításokat, amelyeket kinyomtattam, és belamináltam. Szándékom szerint jó lesz a gyerekeknek egyféle súgónak. A kártyák a képen lévő asztalon láthatóak.




Megvan hát a programunk egészen karácsonyig szólóan. Ebben két kiemelt esemény is szerepel, nevezetesen az Európai Kódolás Hete, amely 2018. október 6. és 21. között, majd a Kódolás Órája, ami pedig 2018. december 3. és 7. között lesz. Vágyam, hogy az EU Code Weekre már egy részeredménnyel rendelkező projektet mutathassunk be, majd a Kódolás Órája hetében elkészülhessen a projektproduktumunkról készített videónk. 
Őszintén megvallva, nem vagyok híve programjaink beharangozóinak, hiszen számos akadály, kockázati tényező sorakozik fel előttem, és nem szeretnék kudarcot vallani projektünkkel. Hangsúlyozva azt, hogy a mi kis csapatunk SNI különleges gyermekekből áll, akik különféle terhekkel, akadályoztatásokkal küzdve élik meg iskolai éveiket. Ennek ellenére törekvésem, hogy az erősségeikre építve Anyahajó Stúdiónk egyfajta tehetségműhely lehessen, ahol tálentumokra, kincsekre lelhet az ember...
Mivel  regisztráltam  az Eu Code Week oldalán az eseményre, s vállaltam az Abacusan VándoRobot Programjáról szóló tudósítást, így, elvetve minden szorongást és félelmet, bátorságot merítve indulok el, mint már oly  sokszor az ismeretlenbe...

https://codeweek.eu/view/164064/minecraft-sztori-az-anyahajo-studioban-abacusan-artec-robotok-alkalmazasaval


Tudom, utam nem egyedül teszem majd meg, mert Segítőim lesznek 
Reményem, hogy munkánk gyümölcseként boldogan ünnepelhetünk majd a gyerekekkel az EU Code Week, s a Kódolás Órája projektzáró ünnepségén.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése