"Ígéret szép szó, ha megtartják úgy jó"... Szól a régi, ám igaz mondás. Nos, én is tettem egy-úgy tűnik-könnyelmű ígéretet néhány héttel ezelőtt, amely szerint folyamatosan beszámolok majd a PIL Akadémia eseményeiről. Éppen ma egy hónapja tettem utolsó blogbejegyzésemet e témakörben. Mentségemül szolgáljon az, hogy olyan villámgyorsan pörögnek az események, hogy szinte lehetetlen mindenről beszámolni. Így lassan egy új kompetenciát kell kialakítanom magam számára, amely a távirati stílus elsajátítása. Ehhez kaptunk bőséges segítséget a PIL Akadémia 2-ik tananyagában, amit a TANÁRBLOG oldalán találhatunk meg. Olyan web 2.0-ás eszközök, alkalmazások tárháza, amely szűkre szabott üzeneteket enged meg a felhasználó számára. S valljuk be, ebben a rohanó világunkban lassan csak erre jut időnk. De segítségével naprakész információk birtokába juthatunk együttműködésünk során.
Íme most kísérletet teszek e stílus használata figyelembevételével:
Első beadandó feladatunk egy olyan óravázlat volt, amely az IKT tanórai alkalmazását is magába foglalta. Én egy olyan informatika órát választottam ki, amelyben a Sulivilág digitális osztálytermét használtam fel. Íme:
PIL Akadémia óravázlat
Név: Szeverényi Irma
Tantárgy: Informatika
Vázlat/ óra címe: Új blogbejegyzés a Sulivilág oldalára
Korosztály: tanulásban akadályozott csoport – 8-9. osztály
Felhasznált IKT eszközök, weboldalak: számítógép
http://sulivilag.hu - (Utólagos megjegyzés: időközben a Sulivilág megszűnt)
Egyéb fontos tudnivalók:
Lényeges, hogy a tanulók rövid, érthető, egyértelmű instrukciókat kapjanak a feladatok során. A meg nem értett feladat ugyanis azonnali frusztrációt vált ki a gyermekből. Ennek következményeként megtagadhat minden további együttműködést.
Az óra menetének rövid leírása:
Előkészítés:
Az óra megkezdése előtt minden tanuló számítógépe mellé helyezem a kinyomtatott feladatsort, és egy piros tollat, amivel saját maguk pipálják ki a megoldott részfeladatokat.
Bevezetés:
Egymás köszöntése után néhány szóval elmondom az óra menetét.
A tanulók a következő módon kapják meg elvégzendő feladatukat:
A tanulók bekapcsolják a számítógépeket, majd elkezdik önálló tevékenységüket a feladatlapon található részletes útmutató szerint.
Facilitátor szerepemben bárki segítségére sietek, ha valamiben megakad munkája során.
Mi működött, mi nem? Hogy érezted magadat az órán?
Mivel a gyógypedagógia területén tevékenykedem, itt különösen elmondható, hogy egy óra sikeressége nagymértékben múlik a gyermekek aktuális állapotán. Van, amikor minden csodálatosan működik, de van, amikor az elkészített vázlat megvalósítása helyett valamiféle ösztönös pszichopedagógiát kell alkalmazni, hogy az óra mégis megtartható legyen. Rendkívül fontos a motiváció, amivel egyáltalán az érdeklődést fel lehet kelteni ezeknél a gyermekeknél. Ezért tartom célravezetőnek a virtuális osztályterem működését, ahol szinte informálisan sajátíthatják el a diákok a digitális kompetenciákat. Természetesen beadandó feladatom olyan óráról szól, ami élményt jelentett mindannyiunk számára az órán.
Diákoknak kiadott anyagok:
A Sulivilág oldalán megtalálható leckefüzetben kapták meg a tanulók a feladatot. Ezen felül mindenki számítógépe mellett ott volt nyomtatott formában is , hogy könnyen követhető legyen a megoldás menete.
Webinár: első alkalmunk febr. 29-én volt. Érdekes, izgalmas online találkozás!
Folytatása következik, a csoport szerdánként találkozik.
TeachMeet: a Sulinetwork Konferencián sikeresen bemutatkozó újszerű tudásmegosztás itt is depütált:
15 pedagógus 15 féle alkalmazás !
Mindez látható videófelvételen, ezen a linken: http://bit.ly/2vuK8L0
A magam részéről a következő kis minibemutatót vittem közös asztalunkra:
Teach meet a pil akadémián from Ujhelyiné Szeverényi Irma
A program új elérhetősége: http://caldys2.eu/?language=hu (Utólagos megjegyzés)
A program új elérhetősége: http://caldys2.eu/?language=hu (Utólagos megjegyzés)
Vezetőink, Mentoraink, Nádori Gergely és Prievara Tibor mint gyakorlott pedagógusok vezetik a kurzust. Ennek köszönhetően minden a "tettek mezején" zajlik. Így hát-hála nekik-valódi gyakorlat-orientált képzésben van részünk! Köszönjük!
Kedves Irma!
VálaszTörlésIgen, nagyon pörögnek az események, sok hasznos alkalmazást ismerünk meg, illetve sok érdekes dolgot olvashatunk az óravázlatokban is.
Kedves Rita!
VálaszTörlésÍgy lehet áthidalni kilométer távolságokat. "Külön, és mégis együtt..."
Remélem, rajtatok keresztül egy kicsit én is belekóstolhatok:)
VálaszTörlésÉvikém!
VálaszTörlésCsakhogy itt vagy megint! Igyekszünk Ritával "kóstolókat" küldeni...:)