2014. május 20., kedd

I.IKT az oktatásban - konferencia Szabadkán 2014.április 12-én


Nametovszki Zsolt szíves meghívásának tettem eleget, amikor a szabadkai I. IKT az oktatásban című konferenciára jelentkeztem. A kitűzött nap április 12-ike volt. Hosszú utazásunkat a szép, tavaszi napsütés,  na meg a jó, baráti társaság tette kellemessé. Zsolt és kisegítő stábja szeretettel fogadott bennünket, s kisvártatva el is foglalhattuk szálláshelyeinket.
A konferencia helyszíne az Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kara volt.
Az impozáns díszterem hamar  megtelt  előadókkal,  hallgatókkal. Az előzetesen elkészített program gazdag választékot kínált az IKT iránt érdeklődők számára:  


Az előadások tanulmánykötete is megjelent azóta, amit szíves szeretettel nyújtok át olvasóim számára: 

                         Ikt az oktatasban ikt u obrazovanju 2014-04-12 from Szeverényi Irma

Én a JÓ GYAKORLATOK BEMUTATÁSA című szekcióban kaptam helyet. Azok, akik ismerik tevékenységemet, tudják, hogy terepen dolgozva videofelvételeim segítségével szoktam megosztani tapasztalataimat. Évek óta igyekszem az IKT-t, azaz az információs és kommunikációs technológiát alkalmazni gyógypedagógiai fejlesztéseim során. Mivel a napi tanítás mellett nincs lehetőségem standard kutatásokat végezni, így számomra igen fontos visszacsatolás, feedback a gyermekek öröme, lelkesedése. Úgy vélem, a legnagyszerűbbnek tűnő, pazar IKT eszköz használata, vagy akármilyen nagyszerű és szakszerű gyógypedagógiai fejlesztési szakmódszertan sem lehet igazán  sikeres és hatékony, ha az nem váltja ki a gyermekekből az úgynevezett "Aha élményt", ha nem érzik magukat jól abban a részünkről ideálisnak vélt tanulási helyzetben, fejlesztési körülményben. Ezeket a szempontokat szem előtt tartva keresem folyamatosan azokat az IKT, web 2.0 eszközöket, amelyek a szakmai kritériumoknak megfelelve, a fejlesztés, oktatás, nevelés megvalósulása mellett örömélményt adhatnak a diákok számára. Így alkalmazom évek óta az egyre újabb és újabb lehetőségekkel bővülő TraffParkot, amely kiváló interaktív tanulási környezetnek bizonyul a gyermekek között. A szabadkai konferenciára ennek gyakorlatából készítettem egy kis filmes bemutatót:


A konferencia tanulmánykötetében, a 86-96-ik oldalon részletezem gyakorlatom szakmai hátterét, s  a TraffParkban rejlő fejlesztési lehetőségeket.

Végül egy zenés kis bemutatóval köszönöm meg Vendéglátóinknak, hogy sok munkájukkal előkészítették a konferenciát. A képeket a konferencia Facebook oldaláról válogattam, valamint saját magam is készítettem néhány felvételt a nap eseményeiből. Íme: 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése