2014. január 27., hétfő

"Egyszervolt, hol nem volt...",- igaz mese az Okos Dobozról


Évekkel ezelőtt leltem rá az egyszervolt.hu magyar internetes gyermekportálra, és mondhatom, számos kisgyermek használta és használja mind a mai napig nagy örömmel foglalkozásaink során. A réten sétálva sok-sok érdekes, játékos, ám fejlesztést rejtő alkalmazás van, amit mint egy jól előkészített Montessori -pedagógia szerinti tanulási környezetet kínálhatunk fel gyermekeinknek. Ők onnan bármit választhatnak, hiszen minden az ő fejlődésükre, előmenetelükre van.Természetesen játékba csomagolva, ami a gyermeki kor alapvető szükséglete. A réten találtunk rá a Traff Parkra,  ahol már hosszú listán szerepelnek a kis Traff tulajdonosok. 

Hamar belekukkantottunk az Okos Dobozba is , és színesítettük vele foglalkozásainkat.
(Utólagos megjegyzés: időközben nem a réten találhatjuk meg az Okos Dobozt, hanem külön alkalmazás segítségével:  http://www.okosdoboz.hu/ )



Az elmúlt év szeptemberében az Országos Szakmai  Tanévnyitó nagy rendezvényén be is mutattam egy perces TeachMeet keretében, hogyan is használják a gyerekek az Okos Doboz feladatait. Ekkor jött az örvendetes hír, amely szerint megjelent az Okos Doboz új verziója, és éppen a helyszínen volt a bemutatója.Természetesen meghallgattam az előadót,  Vitéz Gyöngyvért, az Egyszervolt Programiroda oktatás-fejlesztési igazgatóját, aki, elmondta a program újdonságait. Első találkozásunk után csakhamar bekerültem az Új Okos Doboz tesztelő csapatába, amellyel  Intézményem, a Zuglói Bendek Elek EGYMI az  Okos Doboz Egyszervolt Bázisiskolája lett .
A gyerekeket beregisztráltam a rendszerbe. Természetesen  szüleikkel konzultáltam minderről előzetesen. A szeptemberi-októberi hónapunk a teszteléssel zajlott, amely során sok élménnyel gazdagodtak a gyerekek.
Karácsony előtt kis ünnepségeket készítettem a tesztelő kisdiákok részére.. Előzetesen meghívót küldtem számukra, amit a Sulivilág oldalára tettem fel. Az ünnepség során mindenki megkapta kis ajándékát, amit Vitéz Gyöngyvér küldött a tesztelésben részt vett gyerekek számára. Kézhez vehették Okos Dobozos belépési kódjukat, amit az Okos Dobozos órarendre mindenki számára felírtam. Kaptak egy Okos Dobozos tollat, és egy kis házi sütit, amit otthonról vittem számukra. 

     
                         

 Ma már otthonosan mozognak a programon belül, hol Gyakorlómódban, hol pedig Tudáspróba módban végzik feladataikat.





 Mint mindig, most is készítettem felvételeket a foglalkozásokról, amiből egy 3 perces és egy 9 perces kis bemutató született. A rövid verziót ismét az Educatio 2014 kiállításon a Sulinet standján mutattam be  2014. 01. 18-án. 

Íme a rövid verzió:




Íme a hosszabb verzió:


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése