2011. május 19., csütörtök

E-learning áttekintés-kurzusgyakorlatok IV.



gy2_7. A Sulinet Digitális Tudásbázis – fejlesztése 2004-ben kezdődött kormányzati támogatással. Az SDT a magyar közoktatási rendszerhez igazodó e-learning keretrendszer, oktatási célra ingyenesen használható tananyag adatbázis. Jelenleg több mint 11 000 (főként középiskolai) tanórai foglalkozásnyi közismereti és szakképzési tananyagot és kiegészítő gyűjteményt tartalmaz.
Ismered? Használod? Írj pár sort a tapasztalataidról!




Igen, már több évvel ezelőtt ráleltem a Sulinet Digitális Tudásbázisra. Első lelkesedésemben azonnal ki is nyomtattam a felhasználói kézikönyvet, mondván, hogy önképzésemet sebtiben véghez is viszem. Ám ez nem így történt a valóságban, mert egyrészt még nagyon kevés számítástechnikai ismerettel rendelkeztem, ami nem volt elegendő ahhoz, hogy csupán a leírt útmutató kiokosítson, másrészt, mint gyógypedagógus alsó tagozatos gyermekeket tanítottam, és átnézve a tananyagbázist, nem igen találtam olyan anyagot, amit akkor be tudtam volna illeszteni az órák menetébe. Most azonban a kurzus kapcsán leemeltem polcomról az alig kézbe vett, 44 oldalas felhasználói kézikönyvet, és meglepő volt számomra az újbóli olvasás élménye. Egyrészt a digitális világban való otthonosságomnak köszönhetően már nem rémisztettek el az ábrák és a különböző szakkifejezések, másrészt a rám bízott gyermekek is immár felső tagozatosok lettek, így máris felhasználóbaráttá vált számomra az SDT világa. Bár főként középiskolai tananyagok sorakoznak a tananyagbázisban, de a tallózások során ki lehet ám szépen csipegetni a kisebb növendékeknek való igen jó falatokat is. Mostani bejegyzésem előtt rögvest tettem  egy gyors kísérletet a használatot illetően. A SULIVILÁG üzenőfalára szerettem volna kitenni egy aktuális kis hírcsokrot így  bodzaérés idején. Beütöttem hát az SDT keresőjébe a bodzavirág szót, és nagy meglepetésemre kiváló csemegére akadtam benne. Le is mentettem a szöveg-, hang- és képanyagot gépemre, amit azután felraktam a SULIVILÁG üzenőjére... Hát így működik most nálam az SDT... Remélem, hogy egyre jobban kitapasztalva a tananyagbázisban rejlő lehetőségeket, haszonnal tudom majd alkalmazni kis tanulóim körében.






0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése