2011. május 28., szombat

E-learning áttekintés-kurzusgyakorlatok VIII.


gy3_3 Nézd meg az alábbi linken található multimédia oktatóanyagot (kattints az "Olvasóka" szóra), amit (2003-2005 között egy Phare pályázat keretén belül), egy fejlesztőpedagógus tervezett. (Benedekné Fekete Hajnalka) Mit gondolsz a minőségéről és a használhatóságáról? Irj róla néhány szót a naplódban!
Figyelem: a tananyagban nagyon fontos szerepe van a hangoknak, zenének, hanghatásoknak, ezért hangszóró nélkül nem élvezhető!

Már az előző kurzus alkalmával megismerhettem az Olvasóka oktatóprogramját, amit sebtiben be is vittem a gyerekekhez kipróbálás végett. Akkor le is írtam tanulási naplómba jó tapasztalataimat, amit most csak megerősíteni tudok. Jogos a feladatban pirossal jelölt figyelemfelhívás, hiszen a program kiemelt értéke a célcsoport számára jól eltalált stílusú zene. Tapasztaljuk, hogy a ma fiataljai szinte mindent zene mellett tesznek, vagy talán viselnek el?! Szinte életelemükké vált, hogy -mondhatnám-úton-útfélen valamit hallgatniuk kell. Ez lassan kiterjed magára a tanulási folyamatra is, amit eddig én magam nehezen fogadtam el. Azonban figyelve életstílusukat, szokásaikat, tanulásban való eredményességüket, -úgy vélem-erős meggyőződésemből engednem kell. Olvastam már olyan elismert szakemberek véleményét, akik arról szólnak, hogy a mai gyermekek agya valahogyan másképpen van "huzalozva". Ők képesek egyszerre többfelé is koncentrálni,-tehát adott esetben zene mellett is hatékonyan tanulni. Ezt látszik alátámasztani Benedekné Fekete Hajnalka multimédiás oktatóprogramja is. Kis tanítványaim arca azonnal kivirult, amikor bekapcsoltam először számukra az Olvasókát, és meghallották a "hazai", autentikus roma zenét. Nagy megdöbbenésemre azonnal meg akarták hívni ismeretlenül is Hajnit magukhoz, hogy ő legyen a tanár nénijük. Gondolom, ez elég bizonyíték ahhoz, hogy mennyire fontos a jól eltalált multimédiás oktatóanyag. Azóta is benne van repertoárunkban az Olvasóka, amit ezúton is megköszönök kis csapatunk nevében SULIVILÁG-os, és e-learning-es kurzustársamnak, Hajninak.

         


                                                                                                          

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése