gy2_1. Már van némi tapasztalatod az online tanulási környezetben. Mennyiben felel meg ez a környezet a felsorolt e-learning 2.0-ás feltételeknek? Írj erről néhány sort a tanulási naplódban!
Kurzusunk online tanulási környezete meglátásom szerint megfelel az e-learning 2.0-ás feltételeknek. A keretrendszerben használt eszközök egyértelműen támogatják az együttműködést, tudáscserét, tudásmegosztást.
Nincs éles határ "tanár" és "tanuló" között. Együtt dolgozhatunk ugyanazon a felületen, ugyanazokkal az eszközökkel. Lehetőségünk van új tananyagot készíteni, és megosztani. Szabadon címkézhetjük saját készítésű tartalmainkat, saját fogalomrendszert fejleszthetünk. A tanulási környezet látványosan bátorítja aktivitásunkat. Elősegíti a közösség építést, lehetőséget kínál arra, hogy a kurzus résztvevői megismerhessék egymást. A tutori szerep kiválóan alkalmas arra, hogy facilitátora legyen a csapatnak. Amellett, hogy a tananyagot előkészíti, jelen van a tanulási környezetben, segíti a résztvevők közötti beszélgetéseket, tapasztalatcserét. Nyomon követi egyéni tanulási útvonalunkat. Végül lehetőségünk van a visszacsatolásra, véleményt mondhatunk a kínált tartalmakról, reflektálhatunk az alkalmazott módszerekre.
gy2_2. Kulcsár Zsolt tanulmánya [2] többek között a Magyar Elektronikus Könyvtárban is olvasható. A MEK nagyon sokat fejlődött az elmúlt évtizedben, érdemes a kínálatában szétnézni (és az említett cikket elolvasni!). Vajon érdemes volna ezt az adatbázist a diákoknak megmutatni?
gy2_2. Kulcsár Zsolt tanulmánya [2] többek között a Magyar Elektronikus Könyvtárban is olvasható. A MEK nagyon sokat fejlődött az elmúlt évtizedben, érdemes a kínálatában szétnézni (és az említett cikket elolvasni!). Vajon érdemes volna ezt az adatbázist a diákoknak megmutatni?
Meglátásom szerint igen hasznos volna ezt az adatbázist a diákoknak megmutatni. S hogy mennyire kapnának kedvet a Könyvtár folyamatos látogatásához? Ez még talán nem egyértelmű mostani helyzetünkben. Hosszú, türelmes, kitartó pedagógiai munka reményeim szerint szemléletbeli változást hozhat fiataljaink internetezési szokásaiban. S akkor talán majd motiváltakká válhatnak arra, hogy tudásuk gazdagítására kedvvel nyithassák meg a Magyar Elektronikus Könyvtárat.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése