2011. május 15., vasárnap

QOMO a mi táblánk



Nagy örömmel teszem közzé azt a videósorozatot, amely a You Tube segítségével látott napvilágot.
Egy esztendővel ezelőtt ugyanis "Mikulás" megajándékozott bennünket egy QOMO típusú interaktív táblával, aminek számos jó lehetőségét mutatja be a 6 részből álló filmösszeállítás. A budapesti QOMO bemutatót Kyle Greetham, amerikai termékmenedzser tartotta. Bevezető szavai híven tükrözik azt a jövőképet, amely meghatározza számomra is az interaktív tábla jogosult használatát a gyógypedagógia területén:
"A QOMO" szó a világ legmagasabb hegycsúcsának, a Mont Everest tibeti nevének (Qomo langema) rövidítése, és jól kifejezi törekvéseinket, hogy ügyfeleinket, a tanulókat, és mindenkit, aki a termékeinket használja a minőség új dimenzióiba emeljük. Termékeinkkel innovatív megoldásokat szeretnénk az osztályterembe vinni, hogy a tanulást érdekesebbé, és szórakoztatóbbá tegyük...Van itt egy érdekes kérdés: miért felejtik el a diákok azt, amit az órán tanultak?Egyes pszichológusok szerint ez azért van, mert a tanulási folyamat során sokszor nincsenek érdekes, említésre, emlékezésre méltó események...ezért felejtenek a diákok. Az agynak nincs igazi oka emlékezni. Hogyan tudunk ezen segíteni? Egyszerűen úgy, hogy megfordítjuk a folyamatot: innovatívvá, interaktívabbá, így élvezhetőbbé és szórakoztatóbbá tesszük a tanulást. Az újszerű megoldások a tanulási folyamat során segítik az agyat a kódolásban, az emlékek elraktározásában, ami meglátszik a tanulók eredményein."
Úgy gondolom, ezek után nem kell különösképpen bizonygatnom az interaktív tábla alkalmazásának szükségszerű voltát a sajátos nevelési igényű gyermekek körében. Számukra kincset ér a modern technika, hiszen számos akadállyal kell megküzdeniük az ismeretek elsajátítása során. Idegrendszeri érintettségük következtében emlékezőképességük fokozottan korlátolt, így még inkább szükséges számukra a sok érzékszervet megmozgató, élményszerűen tálalt ismeretátadás.
Következzen hát a  budapesti bemutatóról szóló rövid összefoglaló:












2 megjegyzés: