2018. október 1., hétfő

Minecraft sztori az Anyahajó Stúdióban Abacusan ArTeC robotok alkalmazásával 5. Ismerkedés a szervomotorral


"Irma néni! Én ide nem dolgozni jövök, hanem játszani!" - mondta Barni a minap, amikor közöltem vele, hogy nem akarom terhelni felettébb azzal, hogy sűrűn járjon be hozzánk segíteni  a projekt alatt.
Őszintén szólva, szívemet melengette ez a mondat. Igen, mert tulajdonképpen pályán töltött időm végcélját fogalmazta meg számomra ez a fiúcska. Azaz, hogy kialakíthassak egy olyan tanulási környezetet, amelyben a komoly ismeretanyagokat is játékos keretek között, informális úton sajátíthassák el tanítványaim. Nos, a robotok megérkezésével - úgy vélem - tág tér nyílt erre, mégpedig hosszú távra, a jövőre nézve. Tudom, nem mindenki "Barni", akinek valahol zsigereiben van ez a fajta "tudomány", ám jelenlétével, hozzáállásával, mint kortárs segítő igen hasznos tagja lehet a kis csapatnak. A következő 6 perces videókrónika is erről tanúskodik, amelyben Sebikémet, a 4. osztályos kisfiút vezeti be a robotépítés, programozás alaplépéseibe. 
Egyre erősebb a meggyőződésem, hogy egyre kevesebben teszik fel a kérdést, hogy egy ilyen jellegű projekttel mit is fejlesztek a sajátos nevelési igényű gyermekeket illetően. De ha mégis lenne kétkedés e tekintetben, akkor ismét csak azt írhatom le, mint már oly sokszor megtettem: úgyszólván mindent fejlesztek komplexen, beleágyazva egy modern, hasznos tudást kínáló tanulási környezetbe. Hiszen a kódolás, vagy programozás a digitális kor alapnyelve. Ennek ismerete híján szinte behozhatatlan hátrányban lesznek azok, akik idejekorán nem ismerték fel a szükségletet. 
A blokkos jellegű programozási felületek, mint amilyen a Studuino is, baráti módon vezeti be a fiatalokat a kódolás világába. Itt is kellenek azért a különböző készségek, mint pl. a matematikai, a problémamegoldó képesség. Segíti az algoritmikus gondolkodás kialakulását, azaz egy művelet befejezéséhez szükséges lépések felsorolását. Folyamatosan biztosítja az irányok gyakorlását. De a kognitív képességfejlesztésen túl ösztönzi a kommunikációt, az együttműködési készséget is. Nem is sorolom tovább a sok hasznos hozadékot, amit egy jól kiválasztott, innovatív projekt eredményezhet, hiszen aki belekezd egy ilyen tevékenységbe, a saját bőrén tapasztalhatja meg a kivételesen jó lehetőséget. Úgy is szoktam fogalmazni, hogy egy  hosszú távú projekt talán minden olyan fejlesztési területet magába foglal, amit, mint szükséges fejlesztést a Szakértői vélemények megfogalmaznak. Ezekkel a gondolatokkal kínálom fel most szíves szeretettel  Kedves Olvasóimnak az 5-ik videókrónikámat:



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése