2018. október 7., vasárnap

Minecraft sztori az Anyahajó Stúdióban Abacusan ArTeC robotok alkalmazásával 8. Négy fiúcska párban dolgozva



VándoRobot Programunk első hetének utolsó napján újabb négy fiúcska ismerkedett az ArTeC robotokkal. Haladási naplóként digitális osztálytermünket, az Anyahajó Stúdió blogot használom, ahol hetente írom meg projekttevékenységünk következő lépéseit. Ezen a felületen találják meg a gyermekek saját blogjukat is, az úgynevezett Bloghajókat, ahova az aktuális projektproduktumaikat képek segítségével dokumentálják. A következő videókrónika rövid keresztmetszetet ad két, egymás után következő, tömbösített foglalkozás menetéből. Megfigyeléseim alapján rendkívül hasznosnak látom, hogy a robotok megérkezhettek hozzánk. Csupán néhány mozzanatot ragadok ki tapasztalataimból ennek igazolására. A figurák összerakásánál szemmel látható  a képességbeli különbség a gyerekek között. Van, aki azonnal felismeri, melyik kockát hova kell illeszteni, és van, aki nagyon nehezen tud megbirkózni a feladattal. Nyilvánvalóvá válik, kinek milyen a térlátása, logikai gondolkodása, strukturáló képessége, kreativitása, kitartása a próbálkozásban, tervező és alkotó képessége. A manuális tevékenység szépen fejleszti a finommotorikát, és ideális egyensúlyt teremt a digitális tevékenységgel. Az építés lehetőséget ad az egymás segítésére, sőt megismerésére. Hiszen sokszor úgy beszélgetünk egymással ilyen esetekben, mint pl. elődeink  kukoricafosztás közben. 
A videóban néhány pillanatot láthatunk abból, amikor Marci beilleszti blogjába a tablettel készített fotóját, amit a megépített  kis fácskájáról készített. Az egyszerűnek látszó munkafolyamatok a gyermekek részéről komoly koncentrációt igényelnek . Szükség is van néha felállni a gép mellől, és valamilyen lazító gyakorlatot, vagy játékot végezni. Örülök, hogy a tányérpörgetés kedvelt produkciója lett a gyerekeknek, hiszen képességrendszerükben azzal is fejlődnek. Talán a legfontosabb, hogy hatalmas a sikerélmény, ha megtörténik a pörgetés. Ezt az önbizalmat úgy szeretem látni azoknak  a gyerekeknek az arcán, akikről tudom, mennyi hiányt szenvednek e tekintetben. Ebből is láthatunk egy-két percet a most következő felvételben. A néhány vidám, mozgásos pillanat után pedig tanúi lehetünk annak, hogy az első programozási kártya segítségével hogyan tudták mozgásra bírni a fiúcskák a két kis robotjukat. Látható lesz, nem vagyunk ám nagy, profi programozók... Mi szépen, lassan, a "bárányok lépése szerint haladunk"... Viszont, ha valamit sikeresen megoldunk, akkor felettébb boldogok vagyunk!

Lépjünk hát be Anyahajó Stúdiónkba 7 perc erejéig, hogy bepillantást nyerjünk  egy négy órás munka-, azaz játszási folyamatba!




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése